Klacht: DNS-records zonder reden aangepast

op 22 januari 2019 over MijnDomein.nl in de categorie Websites - Building en Hosting

Ik heb twee weken terug een domeinnaam bij MijnDomein geregistreerd, aangezien zij een kortingsactie hebben en ik daarom het domein van €30 voor €1 voor een jaar kon registreren. Een week later heb ik de DNS zo ingesteld dat de mail naar mijn externe mailserver werd gestuurd, en dit getest: het werkte.
Over het weekend heb ik de mail niet gebruikt, en maandag zie ik ineens een foutmelding dat er niets meer aankomt. De DNS-records bij MijnDomein zijn nog steeds zoals ik ze ingesteld heb, maar als ik van buitenaf via een aparte service deze bekijk, zijn het hele andere records. Aangezien het wel gewerkt heeft, kan het niet anders zijn dan dat MijnDomein zelf (handmatig of automatisch) aan mijn DNS-instellingen heeft zitten prutsen.

Ik wil contact met de support van MijnDomein, en wens een duidelijke uitleg van de gang van zaken en waarom mijn DNS aangepast is zonder toestemming, berichtgeving, of aanleiding. Daarnaast wil ik dat de DNS-records zo worden ingesteld als zij in mijn account aangegeven staan.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over MijnDomein.nl

Reactie van de melder van de klacht DhrFranssen

9 maanden geleden - Nadat ik, na geen gehoor te hebben gekregen op de helpdesk, een e-mail heb verstuurd waarin ik een reactie eis en anders met gerechtelijke stappen dreig, krijg ik ineens wel een reactie. Hierin werd uitgelegd dat ik de nameservers naar een andere provider liet wijzen en dat daardoor de DNS-records van de nieuwe provider werden gebruikt. Nadat mij dit werd uitgelegd, kon ik bij de nieuwe provider de juiste DNS-instellingen invoeren en werkt alles weer naar behoren.Al met al, prima contact - zodra je contact hebt. Ik ben nog steeds niet ervan overtuigd dat ze de score van 1,3 op hostingvergelijken.nl slash hosting (en een 2,9 op hostingvergelijken.nl slash domeinnamen) wel of niet verdienen. Mijn andere provider scoort beduidend hoger (beide keren 9,2) wat ik in het contact met hen wel degelijk merk.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over MijnDomein.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DhrFranssen