Mijn Klacht:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij dien ik een klacht in over de dienstverlening van Lucardi. Vorige week heb ik via Bol.com een nieuw Citizen EcoDrive Titanium horloge aangeschaft voor bijna €350. Het horloge was nieuw, ongedragen en ik beschik over het aankoopbewijs. Omdat de horlogeband ingekort moest worden, ben ik op 19-3-25 langsgegaan bij een Lucardi-winkel.
Een medewerker gaf aan dat het inkorten mogelijk was voor €7,50. Er werd echter niet vermeld dat dit op eigen risico was of dat er mogelijke schade kon ontstaan. Ik ging ervan uit dat de service professioneel zou worden uitgevoerd.
Na het inkorten verliet ik de winkel en ontdekte later dat er meerdere kleine krasjes waren ontstaan op de schakels van mijn horlogeband, precies op de plekken waar de medewerker met een hamer had gewerkt. Daarnaast bleken sommige pinnen verkeerd geplaatst te zijn, wat duidt op een onzorgvuldige uitvoering.
De volgende dag ben ik teruggegaan naar de winkel om mijn ontevredenheid te uiten. De aanwezige medewerker erkende de schade, maar gaf aan dat de service “op eigen risico” was en dat ik hierover was geïnformeerd, wat niet het geval is. Na telefonisch overleg met de collega die het horloge had ingekort, werd bevestigd dat ik niet was geïnformeerd. Als tegemoetkoming kreeg ik enkel de €7,50 terugbetaald, maar dit lost het probleem niet op. Mijn horloge is beschadigd, terwijl ik er nog geen dag plezier van heb gehad.
Ondertussen heb ik mijn horloge bij een andere juwelier laten beoordelen. Die constateerde dat een pinnetje niet correct was geplaatst en bevestigde de zichtbare schade. Dit is voor mij bijzonder teleurstellend, aangezien ik veel geld heb betaald voor een nieuw horloge en het nu, zonder dat ik het gedragen heb, al beschadigd is.
Ik verwacht van Lucardi een passende oplossing voor deze situatie. Ik verzoek u om een compensatie van de schade, aangezien deze veroorzaakt is door uw personeel.
Gewenste Oplossing:
Ik verzoek u om een compensatie van de schade, aangezien deze veroorzaakt is door uw personeel. Ik hoor graag binnen een redelijke termijn hoe Lucardi dit probleem wil oplossen.
