Klacht: Lidl Purmerend sterk achteruitgegaan

nicovo op 24 april 2025 over Lidl in de categorie Supermarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Lidl in Purmerend aan het Gildeplein is de laatste tijd steeds verder achteruitgegaan, en nog meer sinds invoering van de zelfscan. Waar het in het begin nog redelijk doorliep en er een medewerker beschikbaar was om te helpen bij de (vele) fouten die de scan maakte, of leeftijd controle, is er nu niemand aanwezig en moet de medewerker die nu achter de normale kassa zit, elke 2-3 minuten weglopen naar de zelfscan om daar te helpen. Als je pech hebt, kun je eerst wachten op een medewerker omdat een product niet herkend wordt, even later voor leeftijd controle en als je vervolgens wilt afrekenen, nogmaals voor een steekproef, waardoor de zelfscan al bijna 2x langer duurt dan de normale kassa. Verder was Lidl altijd redelijk op tijd met afprijzing; ongeveer 2 dagen van tevoren -25% en de dag zelf voor 50 cent. Helaas is Lidl ook hier van afgestapt.
Nu geldt de korting van 25% voor producten die dezelfde dag op moeten en zou tegen 1600 alles verder afgeprijsd worden. Helaas lijkt men te kampen met een fors personeelsgebrek waardoor het al vaak niet mogelijk is om de eerste ronde van 25% te doen, maar de 2de ronde al helemaal niet. Hierdoor betaal je voor bv vlees wat een houdbaarheidsdatum van vandaag heeft, hetzelfde als voor vlees dat nog een week goed is.
Voor mij dan ook reden om voortaan alle producten van achterin de stelling te gaan pakken.
Het personeel wat er rondloopt is overigens niets kwalijk te nemen; het overgrote deel is altijd even vriendelijk, maar kunnen het probleem ook niet oplossen.

Gewenste Oplossing:

Personeelsuitbreiding en terug naar het oude afprijs systeem waarbij je 2 dagen van tevoren al korting kreeg en de dag zelf nog meer. Dan hoeft het weinige personeel wat daar werkt ook niet nog eens 2x per dag alle artikelen af in plaats van 1x en is er wellicht weer iemand beschikbaar bij de zelfscan.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Reactie van de melder van de klacht nicovo

1 week geleden - Lidl kiest ervoor om klachten niet in behandeling te nemen dus de laagste score.

Alle klachten die gemeld zijn door nicovo