Klacht: Onaangekondigde controle meterkast

op 07 december 2017 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Zojuist een medewerker van Liander aan de deur voor controle van de meterkast. Van deze controle was geen bericht verzonden.

Zeker in deze tijd kun je niet meer zomaar vreemde mensen in huis halen!
Heel vervelend ook voor de medewerkers. Bewoners doen of niet open of uiten hun ongenoegen tegenover de medewerker.

Bij een volgende gelegenheid vooraf een melding versturen.
Liefst met uitleg werkzaamheden en afbeelding van badge van medewerker.

Vorige week asbest controle gehad door Milieu dienst.
Van te voren keurig schriftelijk gemeld, met datum + tijd en foto van de te verwachten medewerker.
Zo hoort het!

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 07 december 2017 om 13:14 geantwoord

Goedemiddag José,

Wij komen eens in de drie jaar langs voor een controle van de meters, meterstanden, storingen en ook fraude. Tijdens de controle nemen wij de meterstanden op. Dit is voor onze eigen administratie.

De metercontrole wordt onaangekondigd, u ontvangt dus geen brief of kaart. In het verleden hebben wij de metercontroles aangekondigd. Er is hiervan ook misbruik van gemaakt. Een postbode speelde adressen door aan iemand die zich vervolgens bij de adressen in kwestie voordeed als Liander-medewerker.

Er is nu voor gekozen om dit nu onaangekondigd te doen om ook zo beter op fraude te kunnen controleren.

Liander webcare team
Liander webcare team

Heeft op 07 december 2017 om 15:48 geantwoord

Door uw uitleg nu begrijpelijk.
Misschien wel een idee dit met uw medewerkers te communiceren zodat zij dit aan de cliënten uit kunnen leggen.

Alle klachten die gemeld zijn door Klacht betreffende controle meterkast