Klacht: Levering verkeerd en te laat

op 08 mei 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Donderdag 4-05-17 werd er een pakket voor mij geleverd echter op een heel verkeerd afhaalpunt in een ander dorp. Hierover heb ik gebeld waar ik 35 cent voor moest betalen. Er is mij toen vertelt dat het opgelost zal worden en vrijdag danwel uiterlijk maandag bij het goede afhaalpunt zal liggen. Vandaag maandag 08-05-2017 heb ik nog geen afhaal bericht gekregen. Wederom heb ik in de middag omstreeks 15.00uur gebeld wat mij weer 35 cent heeft gekocht, of er gezien kon worden hoe laat mijn pakketje geleverd zal worden. Mij is vertelt dat dit niet gezien kon worden maar dat pakketjes meestal rond 16.00uur bij het afhaalpunt gebracht worden. Omstreeks half vijf diezelfde dag heb ik nog steeds geen afhaalbericht ontvangen. Hierop heb ik wederom gebeld wat mij opnieuw 35 cent heeft gekost om te vragen waar mijn pakket bleef. Er is toen vertelt dat hier melding van gedaan zou worden en dat er achteraan gegaan zou worden en dat ik binnen het uur terug gebeld zou worden. Om kwart voor zes diezelfde dag had ik nog geen telefoontje ontvangen. Wederom heb ik gebeld wat weer 35 cent kost en mijn verhaal uitgelegd. In dit gesprek werd mij gezegd dat wat de collega beloofd had dat ik terug gebeld zou worden, dit helemaal niet gezegd kon worden omdat dat via allemaal wegen moet gaan en ik dus binnen een uur niet terug gebeld kon worden. Al met al ontvang ik mijn pakket vandaag niet maar misschien morgen. Dit kon niet met zekerheid gezegd worden. Ik ben hier super ontevreden over want klaarblijkelijk wordt er niets gedaan met mijn meldingen en dure telefoontjes naar ups.

Wanneer mijn pakket dinsdag geleverd wordt 09-05 en wanneer ik een tegemoetkoming krijg vanwege de dure kosten die verbonden zitten aan het telefoneren en het lange wachten van de levering. Ik had net zo goed mijn pakket zelf kunnen ophalen in de winkel, dan had ik deze al lang in huis gehad, dit had mij verzendkosten bespaard en telefoonkosten.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 09 mei 2017 om 09:23 geantwoord

Geachte mevrouw Brokling,

Allereerst onze excuses voor het ontstane ongemak.

Het is heel spijtig, maar de afdeling die u gebeld heeft, heeft u incomplete of incorrecte informatie verstrekt.
Wij hadden inderdaad het pakket foutief geleverd, en op de dag van de melding is het niet zo dat de chauffeur direct terug gaat om de fout te herstellen. Kiala punten staan vrijwel als laatsten op de planning zodat we het meeste kunnen ophalen en leveren.
In dit geval wordt uw pakket dus een dag later weer opgehaald en omdat het een geheel andere route/dorp is gaat deze zending terug het sorteer centrum in. om vervolgens op maandag naar het juiste centrum gestuurd te worden.

de zending is nu in de uitlevering naar het juiste Kiala punt en wanneer deze daar geleverd wordt, krijgt u vanzelf de melding dat het klaar staat om afgehaald te worden.

Nogmaals excuses voor het niet krijgen van de juiste informatie, en dat we u geen nette oplossing konden bieden, zo snel, op dat moment.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

UPS Social Media Team

Heeft op 09 mei 2017 om 16:56 geantwoord

Er is geen oplossing geboden.

Alle klachten die gemeld zijn door Melanie Brokling