Klacht: Levering

op 12 juli 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zou er een wasbak worden afgeleverd door DPD. Tijd pas de dag zelf bekend, dus heel de dag niets buitenshuis gepland. Ik kreeg vanmorgen netjes bericht dat ze tussen 12.34 en 13.34 zouden komen. Dat is mooi van DPD dacht ik, dan kan ik daarna weg. Wachten en wachten, om 14.00 nog niets. Op Tracking gekeken: ” Afleverpoging was niet succesvol” , dus maar eens gebeld met DPD [ duur 0900 nummer ].
” Ja, het loopt uit vanwege omleidingen”. * Oké, maar dan komt hij wat later? ” Nou, we doen ons best maar misschien komt hij vandaag helemaal niet meer”. * Maar in het pakket zit een wasbak en vanavond komt de loodgieter” . ” Ja, mevrouw, u kunt ook beter pas een loodgieter regelen als het pakket binnen is” * Ik ga er vanuit dat als DPD zegt dat hij vandaag levert , dit dan ook doet. ” Mevrouw, als ik u alles moet uitleggen zijn we over 3 uur nog niet klaar”. ” We doen ons best om vandaag nog te komen, anders wordt het morgen”. * Maar dan ben ik helemaal niet thuis. ” De buren dan?, hang een briefje op de deur dat ze hem daar kunnen leveren” * En dan weet iedereen dat je niet thuis bent. Enz. enz.
Om 16.30 is het pakket afgeleverd met een smak in de gang terwijl er FRAGILE opstond. En—– nog bijna op een verkeerd nummer in de straat wat gelukkig kon worden onderschept. Maar goed, mijn pakket is binnen, de loodgieter kan komen, maar voor mij liever geen zaken doen via DPD. Wat een klantonvriendelijk bedrijf zeg.

Tevreden over DPD als :
* DPD nakomt wat hij zegt. Dus geen levering een dag uitstellen bij uitloop aflevering, de klant heeft ook een planning in werk en tijd. En speciaal een dag vrij gehouden.
* het zou fijn zijn als je de avond ervoor al ziet wat de tijdsplanning is. Nu moet je vanaf 8.30 al zitten wachten en krijg later pas een mail met de tijdsplanning.
* als men merkt dat de levering uitloopt zou het wel zo netjes zijn dat je een telefoontje/ mail van DPD krijgt met een nieuwe tijdsplanning. Dat is klantvriendelijk zijn !! Nu moet de klant maar wachten, kijken op DPD tracking en uiteindelijk bellen.
* DPD geen [ duur] 0900 nummer
* DPD zou een ander toontje mogen aanslaan ipv " dan moet u pas een loodgieter bestellen als het pakket er is " en " als ik alles moet uitleggen zijn we over 3 uur nog niet klaar". NEE, DPD moet zijn afspraken nakomen en anders zelf actie ondernemen. Leg het niet bij de klant.
* DPD moet beter lezen. Als er op het pakket nr. 3 staat is dat niet leveren op nr. 6
* als DPD iets meer denkt vanuit de klant ipv vanuit het bedrijf

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 14 juli 2016 om 13:15 geantwoord