Klacht: Leveren niet conform afspraak

op 29 augustus 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds dinsdag 23 augustus zit ik al te wachten op pakketjes die helaas verstuurd zijn via DPD. Mijn ervaring met DPD is al ronduit slecht, maar is nu nog meer verslechterd. Aangezien ik wist datze dinsdagmiddag zouden komen had ik vrij genomen van mijn werk. Maar pakket kwam niet, op de site zag ik dat ze niet konden afleveren omdat het adres onjuist zal zijn. Adres was absoluut niet onjuist en dit was een bekend fenomeen. Had hier al vaker mee te maken gehad met DPD. Het lijkt erop dat DPD chauffeurs heeft die niet bereid zijn te zoeken in een wijk. Nadat ik contact heb opgenomen met DPD werd aangegeven dat ze volgende dag opnieuw zouden proberen en anders het pakket zouden afleveren op een pick-up point in mijn woonplaats. Woensdag geen pakket maar wel zelfde melding adres onjuist. DPD proberen te bellen, 2x werd verbinding verbroken a 0,50 cent per gesprek. Adres was nog steeds juist. Donderdag gebeurde er helemaal niets… Vrijdag lag er ineens een briefje in de bus dat ik pakket kan ophalen in dorp 7 km verderop. Vreemd aangezien mij toegezegd is dat pakket gewoon in mijn eigen woonplaats een stad bovendien geleverd zal worden. Jammer genoeg reageert DPD nog niet op mijn mail. Helaas is het ook niet de eerste keer dat pakketbezorging zo problematisch verloopt. De ene medewerker geeft aan dat ze pick-up points hebben
in de stad waarin ik woon en de ander geeft aan dat pakket vanuit DPD Rijssen nooit afgeleverd kan worden in mijn woonplaats. Heb het inmiddels helemaal gezien met DPD. Heb de leverancier van mijn pakketten al aangegeven geen zaken meer met hen te doen zolang zij transport uitbesteden aan DPD.

Als de pakketten bij mij thuis zijn afgeleverd en er excuses gemaakt worden. Daarnaast mogen ze me wel compenseren voor alle tijd die ik er ingestoken heb en de kosten van verbroken telefoonlijnen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 29 augustus 2016 om 12:40 geantwoord

Heeft op 29 augustus 2016 om 13:20 geantwoord

Bedankt voor uw reactie. Depot Rijssen schijnt alleen in Zelhem af te leveren (pick-up point). Maar het is toch absurd dat ik 7 km heen en 7 km terug moet voor een pakketje die ook in Doetinchem afgeleverd kan worden? Allemaal extra kosten. De leverancier heeft vanochtend te horen gekregen dat het niet anders kan en dat ik naar zelhem moet, te gek voor woorden. Breng maar naar
Pick-up point in Doetinchem.

Bericht van DPD

6 maanden geleden - Hoi Ingrid, Het volgende pakket 01605013834654 is gisteren alsnog geleverd bij de parcelshop in Doetinchem. Dit pakket 05227100713202 zal vandaag alsnog geleverd worden bij de parcelshop in Doetinchem ( verwachte levertijd 14:26 uur en 15:26 uur). Zodra je in de tracking ziet dat het is geleverd kun je met een geldig legitimatiebewijs je pakketten afhalen. Met vriendelijke groet, Mary

Alle klachten die gemeld zijn door Ingiehe80