Mijn Klacht:
Het Kruidvat had alleen op woensdag 17 augustus vanaf 17.00- 20.00 u scheermesjes van Gilette in de aanbieding met 70% korting! Nu was de hele week dezelfde aanbieding met 60% korting. Maar ik dacht ik zorg dat ik om 17.00 uur in het Kruidvat ben, filiaal Dorpsstraat Zoetermeer, – het dichtst bijzijnde filiaal voor mij- en ik ga naast wat andere spullen ook de Rexona deodorant halen ook met 70% korting en de aanbieding van de Gilette mesjes met 70% korting. Maar wat bleek? Toen ik binnenkwam in het voornoemde filiaal, dat er al een tweetal gigantische rijen stonden. Ik dacht bij mezelf: \\\\\\\’Dit gaat nooit goed komen\\\\\\\’, daar de mesjes alleen maar bij de kassa te verkrijgen zijn. Niet geschoten altijd mis, ben ik toch naar binnen gegaan en de spullen gehaald. Bij de Rexona deodorant, had ik gelukkig nog net 4 flesjes weten te bemachtigen. En met nog wat andere spullen in de mand snel in één van de rijen gaan staan, in de hoop nog mesjes te kunnen kopen. Maar nee hoor, toen ik eindelijk aan de beurt was, kreeg ik doodleuk te horen met een chagarijnig hoofd en stem van de dienstdoende jongedame dat het al was uitverkocht, want het was de hele week al in de aanbieding met 60% korting!! Waarop ik zei: \\\\\\\’Ja, maar nu was het alleen vandaag vanaf 17.00 uur in de aanbieding met 70% korting\\\\\\\’! Waarop de verkoopster zei: \\\\\\\’Dan had u dat maar eerder moeten kopen\\\\\\\’! Dus ik vroeg ook nog of het elders nog was te verkrijgen. waarop ze antwoordde: \\\\\\\’Het is overal uitverkocht\\\\\\\’! \\\\\\\’En onlin?\\\\\\\’ vroeg ik, maar ook daarop meldde ze dat het niet te bestellen en/of alsnog was te reserveren! Ik zei toen: \\\\\\\’Echt schandalig dan om zo\\\\\\\’n aanbieding te doen, terwijl er niet genoeg voorradig is en dan met zo\\\\\\\’n speciale extra koopavond en zo\\\\\\\’n aanbieding\\\\\\\’! Ze reageerde daar nog geen eens op en ging gewoon met de volgende klant verder, nadat ik had betaald! En de bonnen uit de papierenreclamefolder werden uit mijn handen genomen, dus al zou ik nog naar een ander filiaal hebben gewild, dat kon gewoon nog geeneens meer, want ik had die bonnen voor de mesjes niet meer! En ik was helemaal perplex en het zat van het wachten in de rijen en het hele gedoe er om heen! Ik denk ook dat ik mijn account maar ophef bij het Kruidvat, want je hebt er feitelijk helemaal niets meer aan! Je hebt namelijk ook een digitaal aanbod met digitale bonnen, maar ook dat werkt niet goed als je weer eens voor de zoveelste keer misgrijpt naar produkten. Je kan het dan reserveren en ophalen voor dezelfde prijs. Maar dan moet het wel op voorraad zijn, toch? En dat is het dan vaak net niet, of het moet nog binnenkomen.
Als dit nu servicegericht en klantgericht werken en/of denken is, vraag ik me echt af of zij het wel gaan redden als men zo op deze voet doorgaat met dit beleid! Het zijn gewoon klantenlokkertjes en ik denk ook dat ik de directie van het Kruidvat maar eens ga aanschrijven met dit hele verhaal en wanbeleid! Zo werkt dat niet hoor, wat mij betreft! Volgende week kan ik het waarschijnlijk bij het Trekpleister gaan halen, want dan komt meestal dezelfde aktie ook nog daar! Want het is namelijk ook gewoon Kruidvat! Maar dit beleid staat mij niet aan om mensen op die manier te lokken naar het Kruidvat!! Dit kan voor mij een reden zijn niet meer bij u spullen aan te schaffen, maar dat u naast mij nog meerdere klanten kwijtraakt door dit soort wanpraktijken.Zeer klantonvriendelijk en niet echt \\\\\\\’kwaliteitsgericht\\\\\\\’!
Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden indien het algehele beleid goed onder de loep wordt genomen en bekeken wat er constructief kan worden aangepakt. Met als gevolg dat het voor zowel het personeel als voor de klant er beiden wat aan hebben. Maak waar wat je aanbiedt, zonder alleen maar nee te moeten (laten) verkopen via het personeel. Want die voeren alleen maar uit!
Tot slot zou ik het zeer op prijs stellen indien wij alsnog gebruik kunnen maken van dit aanbod, al is het alleen maar als blijk van genoegdoening richting de klant.
