Klacht: Niet abonnement gekregen waar ik om vroeg.

Henk van der Noll op 02 mei 2024 over KPN in de categorie Alles-in-1

Goede morgen wij hebben een klacht over de KPN.

Mijn moeder wordt in juli 85 jaar. De scherpte die ze ooit had is inmiddels een beetje verdwenen m.b.t. hoe alles reilt en zeilt tegenwoordig. Ze is alleen en heeft niet veel te besteden (alleen AOW). Afgelopen maart jl. nam zij contact op met de KPN. Sinds de jaren 60 is zij klant eerst alleen telefoon en later ook TV en Internet. Zij kijkt graag sport dus haar huidige abonnement voldeed met ESPN alleen wilde zij Formule 1 toevoegen nu het seizoen weer begonnen. Dus ze neemt contact op met de klantenservice en geeft aan dat ze Via Play aan haar bestaande abonnement wil toevoegen. Ze krijgt te horen dat haar abonnement is afgelopen (????? hoezo is afgelopen dat wordt gewoon stilzwijgend voortgezet) en zij zouden haar een nieuw abonnement kunnen aanbieden incl. Via Play F1 (hiervoor moest wel apart betaald worden. Mijn moeder volgde de vrouw aan de telefoon en gaf duidelijk aan dat zij best een nieuw abonnement wilde maar onder dezelfde voorwaarden en kanalen als ze nu had. Zo scherp was ze dan weer wel! De KPN dame gaf aan dat ze hetzelfde hield alleen goedkoper maar dan kwam wel nog Via Play F1 er bovenop. Nou dan was dat prima en ze had 14 dagen bedenktijd. Zij was dus duidelijk voorgeschoteld dat zij hetzelfde pakket hield met kanalen en internetsnelheid als haar huidige abonnement maar dan goedkopen. Nou hoe fijn is dat met alleen maar AOW in deze toch al dure tijd. Zogezegd, zo gedaan althans dat dacht ze.
Op 3 april ontvangt zij een factuur van de KPN, dit is 6 dagen na het verstrijken van de bedenktermijn. De factuur is gedateerd op 01 april dus 4 dagen na het verstrijken van het termijn. Mijn moeder ziet op de factuur dat zij duurder uit is voor haar nieuwe abonnement, geen ESPN meer heeft en tevens een deel van de maand dubbele kosten moet betalen. Ze betaald altijd vooruit dus die maand was al betaald maar door het afsluiten van een nieuw abonnement werd het nieuwe abonnement ook in rekening gebracht. Dus dubbel in rekening gebracht. Toevallig was ik die dag bij mijn moeder op visite (wij wonen in andere steden) en ben gaan bellen met de KPN klantenservice.
De eerste meneer snapte er niet veel van en vertelde alleen maar dat het allemaal klopte en dat het zo verder goed was. Hierop gaf ik aan dat het niet klopt en vertelde het verhaal nogmaals. Hierop besloot hij mij door te verbinden met een andere afdeling. Hier kreeg ik een vrouw aan de lijn waar ik alles nogmaals aan uitlegde. Zij vertelde dat mijn moeder inderdaad beter af was geweest met haar oude abonnement en alleen een extra abonnement op Via Play had moeten nemen. Dat was precies waarvoor mijn moeder ook belde. Zij snapte en bevestigde alles wat wij ook zagen en dachten. Maar ja dan komt weer de termijn verstrijking (bedenktijd) naar voren en ze was een paar dagen daarvoor te laat waardoor zij ook niets kon betekenen. Na nog langer praten, deze vrouw had duidelijk begrip voor de situatie, stelde voor om haar leidinggevende het voor te leggen. Deze was namelijk wel gemachtigd om buiten de bedenktijd om te handelen en zij meende dat hij mogelijk wel iets kon betekenen voor mijn moeder. Zij gaf aan met drie werkdagen terug te bellen of misschien dat haar leidinggevende dan al contact op had genomen. Ik vroeg nog of de vrouw mij wilde meenemen in de CC van de mail naar haar leidinggevende maar dat was vanwege een interne mail niet mogelijk. Wel zou alles op de login van mijn moeder worden vermeld en voor eenieder terug te lezen zijn.
Helaas werden wij niet teruggebeld na drie dagen, niet na 7 dagen. Dus heb ik weer gebeld naar de klantenservice van KPN en aangegeven dat ik eerder contact had gehad en of het mogelijk was om die mevrouw opnieuw te spreken te krijgen. De man was uiterst behulpzaam en las hardop voor wat er in de login stond. Voor ons een opluchting dat alles erin stond zoals eerder door de vrouw was toegezegd. Hij ging kijken of ze mogelijk vakantie had of ziek was waardoor ze niet had teruggebeld. Helaas was zij niet in dienst. Hij zou een belnotitie maken voor haar en dan zou ze ons terugbellen binnen drie werkdagen. Wederom werden wij niet teruggebeld en waren inmiddels voorbij halverwege april. Wederom heb ik contact opgenomen met de klantenservice van KPN. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn. Ik heb haar aangeven dat ik al verschillende keren had gebeld en die mevrouw wenste te spreken. Deze dame ging met mij opnieuw het gesprek aan dus het hele gebeuren werd opnieuw herhaald. Echter hoorde ik dat er een man deze dame souffleerde in hetgeen zij moest antwoorden wat ik al zeer storend ervaarde. Ik heb dat ook meerdere keren aangegeven in het gesprek. Ik herhaalde de wens om in contact te komen met de afdeling en mevrouw waar wij afspraken eerder mee hadden gemaakt. Dit werd stelselmatig geweigerd en men gaf geen gehoor aan onze klachten en verzoeken. Zo wel de vrouw als de man die haar continu souffleerde bleven aangeven dat ze goedkoper uitwas en haar bedenktijd voorbij was.
Dat de factuur pas drie dagen na het verstrijken van de bedenktijd werd opgemaakt en pas na zes dagen inzichtelijk werd voor mijn moeder na het verstrijken van de bedenktijd was allemaal niet relevant want ze had een mail gekregen waarin haar nieuw contract stond met 14 dagen bedenktijd. Dat zij niet hetzelfde heeft gekregen als zij al had kwam omdat ze nu zo’n mooi nieuw Hussel abonnement had. Ik bleef aangeven dat ik een leidinggevende wilde spreken zoals ons eerder was toegezegd maar dat werd keer op keer geweigerd. Vlak voor het eind werd mij gevraagd wat mijn moeder nu dan graag wilde. Ik vond dat een vreemde vraag maar dacht dat het wellicht een opening naar een oplossing was. Ik antwoordde dat mijn moeder haar oude abonnement terug wilde hebben, zodat ESPN, er weer inzat gratis en dan Via plat F1 apart toevoegen of anders ontbinding van het huidige contract want dan ze overstappen naar Ziggo wat een veel goedkopere aanbieding had. Hierop werd totaal niet gereageerd ook niet toen ik vroeg waarom ze dan die vraag stelde. Uiteindelijk bleef die man de vrouw souffleren in wat zij moest antwoorden waarop ik inmiddels geïrriteerd antwoordde dat ik een beslissing wilde in mijn genoemde voorstel of dat we een klacht gingen indienen. Uiteindelijk werd er gezegd dat ze mij een prettige dag verder wenste maar niets konden betekenen.

Mijn moeder wil haar oude contract terug en Via Play1 extra toevoegen kan dat niet wil zij ontbinding van de overeenkomst tussen haar en KPN voor TV en Internet.
Wij hopen dat jullie ons kunnen helpen want dit is niet wat mijn moeder heeft aangegeven en ook wil.
m.v.g. Henk van der Noll email [email protected]

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 maand geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over KPN
Download hier uw brief

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

Reactie van de melder van de klacht Henk van der Noll

1 maand geleden - Voor nu geven wij de KPN een dikke 1 voor het niet in behandeling nemen van onze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Henk van der Noll

1 maand geleden - Dikke 1 voor de niet service welke de KPN niet verleent waaronder het niet inbehandeling nemen van onze klacht.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Henk van der Noll