Klacht: kosten sms dienst 5566

op 17 februari 2019 over CMTelecom in de categorie SMS Diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Er zijn bij mijn dochter kosten in rekening gebracht voor sms dienst 5566. Zij is minderjarig, heeft zich hier niet op geabonneerd en heeft ook geen dienst ontvangen.
Het is vreemd dat een derde partij zomaar kosten in rekening kan brengen bij een provider.
Ik heb de kosten van de maanden december en januari teruggevraagd aan cm payments. Het bedrag van december heb ik terugontvangen echter van januari niet. Jammer dat dit niet direct afgehandeld kan worden. Daarom verzoek ik cm payments bij deze opnieuw om de kosten terug te betalen.

Gewenste Oplossing:

1. Indien ik op korte termijn de kosten terug ontvang
2. Ik uitleg krijg hoe cm payments ongevraagd, zonder account, zonder dienst te verlenen, een bedrag in rekening kan brengen bij mijn telecom provider.
3. Vergoeding voor de tijd, energie en ergenis van de afgelopen drie maanden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CMTelecom

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door CMTelecom in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat CMTelecom een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CMTelecom

Heeft op 04 juli 2019 om 16:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

CM heeft contact opgenomen met de melder en de klacht is naar tevredenheid opgelost.
De betreffende klager had berichten ontvangen van een van de bedrijven die gebruik maakt van onze SMS techniek.
Ontvangt u betaalde SMSberichten , of worden u bedragen in rekening gebracht voor mobiele content diensten Klacht.nl is niet de snelste weg om dit stop te zetten. U kunt op www.smsafmelden.nl en www.smsgedragscode.nl en www.payinfo.nl rechtstreeks in contact treden met het bedrijf dat u de berichten verstuurt.
Indien u uw GSM nummer wilt blokkeren voor alle Premium SMS diensten in Nederland, kunt u dit doen via www.smsafmelden.nl

Heeft op 04 juli 2019 om 17:32 geantwoord

Nee CM heeft geen contact met mij opgenomen en nee ik ben zeker niet tevreden. Wat een vreemde formulering!
Ik heb NOOIT berichten ontvangen dus ik denk datTelecom mijn klacht niet begrijpt. Er is zomaar geld van mijn rekening afgeschreven door dit bedrijf voor diensten die ik nooit heb ontvangen of aangevraagd. Na verschillende verzoeken en lang wachten is het geld teruggestort. Echter uitleg over dit handelen en toezegging dat dit niet meer gebeurt heb ik niet gehad.
Gezien de lijst met klachten die hier en op andere sites staan over CMTelecom is het normaal handelen van dit bedrijf en geen uitzondering. Niet netjes dat zij zomaar kosten bij willekeurige klanten van telecombedrijven in rekening kunnen brengen. Bovenstaand bericht geeft het onbegrip van dit bedrijf goed weer.

Alle klachten die gemeld zijn door eavdb