Klacht: Klassewissel bij 1ste klas trajectkaart

op 11 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb een 1ste klas trajectkaart en zou graag buiten dit traject de keuze hebben om 2de klas te kunnen reizen. Buiten mijn traject moet ik immers apart betalen. Ik heb 3x op verschillende stations aan het loket gestaan, meerdere mails gestuurd en telefoontjes gepleegd helaas zonder resultaat. Iedereen roept weer wat anders en wijst naar elkaar. Vanochtend heb ik na ruim een maand een half antwoord gekregen op mijn zoveelste mail. Wat daarin als oplossing wordt aangedragen heb ik echter al geprobeerd (wat ook in mijn eerdere mail stond) dus heb ik wederom gebeld. Nu kreeg ik weer het antwoord dat een klassewissel niet mogelijk is bij een eersteklas trajectkaart. Als ik buiten mijn traject tweede klas wil reizen moet ik maar een aparte chipkaart kopen. Als ik korting wil is dat dus een aparte kortingskaart a 50€. Ik ben het hier niet mee eens, dit is een (technische) tekortkoming van de NS waarvoor ik weiger extra te betalen. Toen ik nog een tweede klas trajectkaart had kon ik wel upgraden naar 1ste klas, waarom zou ik nu dan niet kunnen downgraden als het buiten mijn traject is? (Ja omdat het systeem alleen kijkt naar eersteklas en dat overruled alles, maar dan moet daar toch iets aan gedaan worden?!) ik vind het niet kunnen dat ik nu gedwongen word om altijd eersteklas te reizen en dus ook te betalen. Ik zou graag een passende oplossing krijgen van de NS en daarbij mijn teveel betaalde bedrag gerestitueerd krijgen.

Wanneer ik de mogelijkheid heb om, zonder extra kosten, buiten mijn traject tweede klas te reizen. En daarbij mijn reeds teveel betaalde ritten gerestitueerd krijg. (De NS-medewerker op Rotterdam had mij geadviseerd om mijn huidige kaart te blijven gebruiken dus dat doe ik, maar betaal ik dus teveel)

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Reactie van de melder van de klacht Astridv87

11 maanden geleden - Hoi Robin, bedankt! Weet jij waarom de NS mijn klacht niet in behandeling wil nemen?

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 09 mei 2016 om 09:11 geantwoord