Klacht: Kapotte telefoon en geen begripvolle oplossing

op 24 september 2012 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Al geruime tijd ben ik in “gevecht” met HTC en Vodafone betreffende mijn kapotte toestel (HTC Incredible S) gekregen bij het 2 jarig abonnement dat ik Sept. 2011 afgesloten heb bij Vodafone, in de winkel Take-it Electronics in Helmond. Het betreft het abonnement wat toen een actiie was; Bel+SMS+ Web-2 650 (1e jaar 37,50 incl. BTW, 2de jaar 75,- incl. BTW) Mijn verhaal:
In November 2011 heb ik mijn HTC bij Take-it ingeleverd ter reparatie omdat deze niet goed functioneerde, deze werd opgestuurd naar Dynafix. Nadat ik het toestel terugkreeg begon het kort daarna weer rare dingen te vertonen en ik ben teruggegaan naar de winkel waar mijn telefoon in Januari 2012 weer werd opgestuurd naar Dynafix ter reparatie. Toen ik het toestel na deze reparatie weer terugkreeg werkte het na enige tijd weer niet naar behoren en werd dus weer opgestuurd ter reparatie in Juni 2012. Na retournering functioneerde deze al snel weer niet zoals het hoorde en had ik besloten de correspondentie zelf te willen doen. Ik belde HTC en gaf mijn klacht door, weer moest ik het toestel laten repareren. Dit is gebeurd in Augustus 2012 en in September 2012 weer teruggekomen van reparatie. Ik was heel blij want ik had mijn toestel EINDELIJK weer terug. Na 5 en haLf uur begon ook dit toestel zichzelf aan en uit te zetten en dergelijke acties te ondernemen zonder dat ik ermee bezig was. Ik belde meteen terug naar Dynafix, zei zeiden dat ik opnieuw contact op moest nemen met HTC, na dit gedaan te hebben vertelde de klantenservice van HTC dat ik het toestel maar weer ter reparatie aan moest bieden. Dit werd me een beetje heel erg teveel en ik heb contact gezocht met de consumentenbond. De meneer van de consumentenbond vertelde mij dat ik het contract heb afgesloten met Vodafone en daarom zou Vodafone uiteindelijk aansprakelijk zijn voor deze ellende. Volgens de wet moet ik als klant mijn telefoon minimaal 2 keer ter reparatie aanbieden (hier ben ik dus al ver overheen want ik kom al aan de 5 keer!) Die meneer vertelde mij dat ik dus zonder enige twijfel mijn abonnement kosteloos zou kunnen opzeggen bij Vodafone als zij niet met een oplossing zouden komen (ander toestel). Vodafone heeft mij meerdere malen verteld dit niet te kunnen doen en dat ik maar bij HTC aan moest kloppen. Toch ben ik zo eigenwijs geweest om Vodafone nog een kans te geven en mij alsnog een voorstel te kunnen doen. Ik moest hiervoor de reparatienummers doormailen naar de helpdesk van Vodafone, zij zouden er een “case” voor aanmaken. Ik vroeg om een ander toestel en absoluut GEEN htc, de mevrouw die ik gesproken heb  beloofde mij binnen 2 dagen (na ontvangst van de reparatienummers) een mail te sturen met een lijst van gsm telefoons waar ik dan uit zou kunnen kiezen, ik vroeg om de Iphone 4S 16GB, ze zei haar best te doen en beloofde mij een oplossing binnen 2 a 3 werkdagen (vanaf 13 september 2012). Ik heb dit gedaan, dezelfde dag nog. Na 3 dagen belde ik zelf de klantenservice op omdat ik nog niks gehoord had. Vodafone vertelde mij dat de nummers niet klopte en mijn gsm pas 2 keer bij Dynafix zou zijn geweest, dit wist de mevrouw mij te vertellen na dat ze ook contact had gehad met de winkel Take it in Helmond (mijn tussenpersoon voorheen). Ik heb meteen Dynafix gebeld en dit nagevraagd, die meneer vertelde mij dat mijn gsm al 4 keer bij hun was geweest en ik heb Dynafix dus om de nummers gevraagd. Zij mailde mij deze RMA-nummers en ik heb deze per direct doorgemaild naar Vodafone. (Ondertussen was ik al een week verder terwijl Vodafone mij na 2 dagen een oplossing had beloofd). Nadat ik vandaag, 21 spetember 2012, heb gebeld naar de klantenservice van Vodafone werd mij verteld dat mijn verzoek om een ander toestel niet werd gooekgekeurd. Dit omdat tussen al mijn reparaties meer dan 3 maanden heeft gezeten. Dit vind ik geen geldige reden; November 2011 tot januari 2012 (zit 2 maanden tussen) januari en juni zit meer tussen inderdaad, Juni en September zit ook maar 2 maanden tussen. Ik ben al zo coulant geweest Vodafone nog een kans te geven wat ik volgens de consumentenbond niet eens had hoeven doen en wederom word ik weer op zo’n stomme manier afgewimpeld. Ik vind dit niet meer leuk. Ik heb dit abonnement nu een jaar en heb alles bij elkaar mijn toestel maar 5 maanden kunnen gebruiken, belachelijk!
Graag zou ik nog tot een coulante oplossing willen komen, hierbij vraag ik om de Iphone4S 16 GB White, dan behoud ik mijn abonnement bij Vodafone gewoon. Als dit niet mogelijk is ben ik genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen en zal ik alles in werking zetten om mijn abonnement bij jullie op te zeggen (KOSTELOOS).
De afgelopen maanden heb ik dergelijke kosten gehad om klantenservices te bellen (a 45ct. Per minuut met wachttijden van 10 minuten!) Ik heb een telefoon geleend van een kennis van me, deze kan geen connectie krijgen met Wifi dus ik ben ook nog eens extra kosten kwijt aan mijn data-verbruik (zie laatste rekening (123,- euro) Ik heb internet nodig omdat veel correspondentie van mij via mail verloopt (boekingen en informatie aanvragingen i.v.m. mijn functie als Zangeres). Het zou dus erg gepast en op zijn plaats zijn dat Vodafone akkoord gaat met mijn voorstel, dit zou ook een stukje service zijn om de gemaakte onkosten te onderdrukken.

IPhone4S 16GB White aan mij toekennen zodat ik gewoon gebruik kan maken van mijn abonnement.

Bericht van Vodafone

6 jaren geleden - Klant heeft telefonisch aanbod met klachtenafdeling gehad.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vodafone

Heeft op 23 oktober 2012 om 11:32 geantwoord

Klant is telefonisch door Vodafone benaderd.

Alle klachten die gemeld zijn door samanthakonings1