Klacht: voldaan aan voorwaarden maar kwartaallimiet wordt beëindigd

op 17 maart 2019 over ING in de categorie Banken

Ik heb een kwartaallimiet op mijn betaalrekening bij ING bank. Voorwaarde is wel dat je tenminste 1 werkdag per kwartaal positief moet staan op deze rekening. Ik moet voor 22 maart een werkdag positief hebben gestaan, dus ik heb van donderdag 14 maart 12:30 uur tot en met zaterdag 16 maart 10:00 positief gestaan op de rekening. Nu blijft er bij de rekeninginformatie staan dat ik voor de 22e maart positief moet hebben gestaan, terwijl ik dit al wel heb gedaan. Telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. De eerste medewerker die ik sprak gaf mij aan dat er een storing was, maar dat ik wel aan de eisen voldaan had en dat ik maar even geduld moest hebben. ik had er geen goed gevoel bij dus ik ben naar het ing kantoor in onze stad gegaan. Zij konden mij niet helpen hiermee en hebben mij geadviseerd nogmaals te bellen met de klantenservice. De medewerker van de klantenservice gaf mij aan dat er een groot probleem met het systeem bij de ING was. Het is een geautomatiseerd systeem waar medewerkers geen invloed op hebben ondanks het feit dat ik ruim aan de eisen heb voldaan zoals gesteld in de voorwaarden. Als de storing niet is opgelost voor 22 maart dan betekent het dat de kwartaallimiet op de rekening beëindigd wordt. Hierdoor raak ik acuut in de financiële problemen. Als ik op internet kijk dan zie ik dit vaker voorkomen en ING heeft dus lak aan haar klanten. Zij verschuilen zich er achter dat het een geautomatiseerd systeem is waar zij geen invloed op hebben. Vervolgens wil ik een klacht indienen, maar dit kan alleen via de chat of telefoon…… Daarnaast vraag ik mij af wat de gevolgen zullen zijn: de medewerker van de servicedesk zei al dat je dan de eerste 3 maanden niet opnieuw een limiet op je betaalrekening kunt krijgen. Maar daarnaast vraag ik me ook af dat het niet nakomen van deze afspraken mogelijk ook gaat leiden tot een negatieve codering bij het BKR. Dit kan toch echt niet waar zijn. Door een fout van de ING kom ik nu dus zeer zwaar in de problemen en ze werken niet mee aan een oplossing. Ik ga dit ook verder in de publiciteit brengen want ik vind dat me zwaar onrecht is aangedaan.

als de kwartaallimiet hersteld is

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 17 maart 2019 om 15:32 geantwoord

Goedemiddag Chantal,

Ik kan me heel goed voorstellen dat deze huidige situatie je onnodig veel stress bezorgt. Excuses dan ook voor het ervaren ongemak hierin, dit is uiteraard niet de bedoeling!

Het klopt inderdaad dat er momenteel een technisch probleem is met het correct weergeven van de juiste status van het limiet. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te herstellen.

Mocht dit niet op tijd lukken, waar we niet van uit gaan, is er nog geen reden tot paniek. Wanneer je wel aan de voorwaarden hebt voldaan, dan maken we hier tijdens ons contact direct een melding van. Mocht het limiet ondanks onze beste pogingen worden ingetrokken, dan kunnen we dit direct herstellen.

Zo voorkomen we dat je voor financiële problemen komt te staan. Een BKR melding is dan ook niet aan de orde!

Vriendelijke groet,

Ronnie
ING Webcare

Heeft op 17 maart 2019 om 18:03 geantwoord

ik heb al meerdere mensen gesproken van ing en zij geven aan dat het een geautomatiseerd systeem is en dat de blokkade automatisch wordt geplaatst als de storing niet tijdig is opgelost. De hele gang van zaken sloopt me helemaal. Ik begrijp niet dat zoiets niet handmatig overruled kan worden door jullie.

Bericht van ING

4 dagen geleden - Hi Chantal.1982, Ik begrijp je ongerustheid hieromtrent. Voor nu is het echt even afwachten, zoals Ronnie uitlegde. Mocht blijken dat het onnodig wordt ingetrokken, neem dan gelijk contact met ons op; dan kunnen we met je meekijken. Hopelijk komt het allemaal in orde. Vriendelijke groet, Roos Webcare ING

Alle klachten die gemeld zijn door chantal.1982