Klacht: verplicht om betaalde bankpas af tenemen bij en of rekening

op 14 juni 2018 over ING in de categorie Banken

mijn echtgenote en ik hebben ieder afzonderlijk een ING betaal rekening, met bankpas. vele jaren geleden hebben wij ook een en of rekening geopend waar al de vaste lasten van betaald worden. dit zijn bv maandelijkse terug kerende kosten, maar ook jaarlijks terugkerende kosten. wij storten hier maandelijks een gedeelte van ons inkomen op, en dat is het enige waar wij deze rekening voor gebruiken. toen wij de rekening afsloten was die gratis, en zonder verdere verplichtingen. ING promoten dat ook. nu gaan ze voor beide rekeninghouders bankpasjes verplichten, en daarvoor 30 euro per jaar voor laten betalen.
ik ben inmiddels 45 jaar klant, en mijn echtgenote is 30 jaar.klant bij ING.wij zijn als klant gelokt met gratis rekeningen, en het is al jaren de trend om de klanten het vel over de oren te trekken bij de ING middels kosten verhoging en verlaging van rente op spaarrekeningen. spaarrekeningen verlagen ze telkens de rente van, en je moet zelf opletten om een spaarrekening met een nieuwe naam te openen om toch nog iets te krijgen. dit doen ze om nieuwe klanten te trekken, over de rug van oude klanten.

als de gratis rekeningen gratis blijven, en er niet van allerhande niet gewenste dure verplichtingen worden toegevoegd.

4 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 15 juni 2018 om 10:01 geantwoord

Beste meneer en mevrouw van der Zanden,

Allereerst, wat geweldig om te lezen dat jullie al zo lang klant zijn bij de ING!

Het is dan ook ontzettend spijtig om te vernemen dat de kosten iets is wat tot ergernis leidt. ING vindt het belangrijk dat bankieren voor iedereen toegankelijk en veilig is. We investeren voortdurend in verbetering van dienstverlening aan klanten en in vernieuwing van digitale betaalproducten. Op de volgende pagina hebben we een filmpje waarin uitleg gegeven wordt over het hoe en waarom: https:www.ing.nlparticulierbetalentarievenwaarom-betaalt-u-voor-uw-betaalrekeningindex.html

Hopelijk neemt dit wat onduidelijkheden weg.

Janneke
ING|Webcare

Heeft op 15 juni 2018 om 11:44 geantwoord

nee, het bankieren word steeds onnodig duurder gemaakt voor werknemers en dat terwijl door online handelen het goedkoper word. vergeet niet wie het laatste uit de fles wil van de werman krijgt vroeg of laat de deksel op zijn hoofd. en hopelijk springt dan de overheid niet in.

Alle klachten die gemeld zijn door sirit0