Klacht: Proces richting blokkeren zakelijke rekening

[email protected] op 16 september 2020 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte lezer,

Onze zakelijke rekening van de VvE is al geruime tijd geblokkeerd om voor mij onverklaarbare redenen. Volgens de ING is dit een gevolg van het te laat aanleveren van het formulier UBO.

Hoe kijk ik er tegen aan?
– Het formulier heb ik meerdere keren ingediend, maar elke keer bleek er weer iets anders te ontbreken: de verkeerde personen hadden ondertekend (oke de eerste keer was mijn fout vanwege onbekendheid met dit proces). Er werd mij verteld dat dhr V en dhr H en dhr K moesten ondertekenen
– De drie heren hebben de formulieren opnieuw ingevuld en ondertekend.
– Ik kreeg bericht dat het toch niet in behandeling kon worden genomen. Waarom dit was is mij nog steeds onbekend, want ik heb de instructies opgevolgd.
– Daarom gebeld met ING. Kreeg een weinig toeschietelijke medewerker aan de lijn. Hij kon mij niet uitleggen waarom het niet klopte. Gaf mij de de tip om mij zelf aan te melden en vervolgens het UBO formulier opnieuw in te vullen en zelf te ondertekenen mede met mijn buurman V. Wij zijn ook bekend bij KvK.
– Ik heb mijzelf meteen aangemeld met het juiste formulier. Dit is zo’n 5-4 maanden geleden en tot op heden heb ik hier niets van gehoord.
– Het UBO formulier voor de derde keer ingevuld ondertekend door mijzelf en bovenbuurman zoals mij door de ING bank opgedragen was. Dit is zo’n vier maanden geleden. Tot op heden niks meer van gehoord. Ik heb er een brief bij gedaan en een beschrijving gegeven van het proces en dat ik van harte hoopte dat het nu goed was. kon worden.
– Toen in juli 2020 bericht dat de rekening geblokkeerd werd omdat ik niet had gereageerd. Onbegrijpelijk gelet op bovenstaande stappen.
– Vlak daarna een brief met de mededeling dat aanvraag niet in behandeling kan worden genomen om dat ik de 2 andere personen (dhr K en dhr H) had moeten afmelden. Deze twee brieven corresponderen niet met elkaar. En dat ik de personen had moeten afmelden was weer nieuwe informatie. Was mij niet verteld door de medewerker die ik aan de telefoon had en stond niet in de formulieren. Om wanhopig van te worden.
– Toen naar ING bank gegaan omdat ik nu niet meer wist wat nu te doen en het me allemaal een raadsel was. Medewerker heeft mij opnieuw aangemeld bij ING, want dat was inderdaad nog niet gebeurd ondanks dat ik de stappen goed had opgevolgd. De 2 buurmannen die niet meer bij de ING als vertegenwoordiger geregistreerd hoeven heeft hij afgemeld. Medewerker was uiterst klantvriendelijk. Wilde het goed voor me regelen. Toch waren we vergeten de formulieren te ondertekenen. Dus heeft hij mij nadat ik was weggegaan gebeld en ben ik de dag erna terug gekomen om te tekenen. Hij heeft de boel op dezelfde dag verstuurd, dit was vrijdag 31 juli.
– De week erna kreeg ik een brief met de melding dat de aanvraag niet in behandeling kon worden genomen omdat mijn handtekening ontbrak….. Terwijl ik dus nog speciaal hiervoor ben terug gegaan en ik dus 100% zeker weet dat ik heb getekend.

Sindsdien heb ik niks meer gehoord. We zijn inmiddels 6 weken verder en de onbetaalde rekeningen stapelen zich op.

Waarom deze klacht?
Zoals u kunt lezen is dit proces ondoorzichtig en onduidelijk. Graag zou ik voor andere mensen willen dat het proces helder is en deze stressboel voorkomen kan worden. Want het kost a veel tijd en b levert deze onduidelijkheid spanning op. Ik ben een weldenkend mens, heb steeds instructies gevolgd, adviezen opgevolgd en toch zit ik op dit punt dat de rekening buiten mij toe doen is geblokkeerd en ik geen stap verder kom.

Daarnaast geeft het onrust en spanning. Ik heb de boel altijd goed voor elkaar. Het is een rekening die niet alleen mij aan gaat, maar ook mijn buren. En ik merk dat ik dit heel vervelend vindt. Ik wil hier zorgvuldig mee omgaan en toch zit ik op dit punt. En er lijkt maar geen einde aan te komen. Geeft een gevoel van wanhoop.

Vriendelijke groeten Inge Zweers

Gewenste Oplossing:

Ik hoop van harte dat de rekening heel snel gedeblokkeerd wordt en dat ik deze nare situatie achter me kan laten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

4 jaren geleden - Hallo [email protected] Het spijt me dat dit niet goed is gegaan. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. Ik heb je zojuist geprobeerd te bellen en heb via de voicemail gevraagd of je aan kunt geven wanneer wij met jou kunnen bellen. Ik hoor graag van je. Vriendelijke groet, Margreet ING|Webcare

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

4 jaren geleden - Dag Margreet, Heel fijn dat je zo snel reageert. En ik ga graag in gesprek om te kijken hoe we het kunnen oplossen. Ik ben morgenmiddag vanaf 1400 bereikbaar. En maandagmiddag vanaf 1600 ook. Dinsdagochtend ben ik ook bereikbaar. Hopelijk zit hier een geschikt tijdstip tussen? Groeten Inge

Bericht van ING

4 jaren geleden - Beste [email protected], Helaas zijn we elkaar weer misgelopen, ik heb je voicemail ingesproken. We proberen het uiteraard nogmaals. Vriendelijke groet, Yvonne ING Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 18 september 2020 om 14:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste [email protected],

We hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken. De rekening is gedeblokkeerd. We hebben afgesproken dat je via onze website inlogcodes voor Mijn ING Zakelijk gaat aanvragen zodat je ook online kunt bankieren.

Bedankt voor het fijne gesprek en goed om te weten dat je nu lekker opgelucht het weekend in gaat :)

Vriendelijke groet,

Yvonne
ING webcare

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]