Klacht: Onwil om dubbele afschrijving door storing pinautomaat te retourneren

op 17 april 2019 over ING in de categorie Banken

Er is een dubbele afschrijving gedaan via contactloos betalen door zogenaamde storing pinautomaat. Winkelier heeft maar 1 bijschrijving ontvangen. Zowel wij als winkelier zijn klant bij ING dus kunnen ze het zo controleren in hun eigen systeem. ING zegt niets te kunnen doen.Soort gelijke klachten zijn er ook al in 2016. En ING maar zeggen dat het niet kan. Maar gegevens van 2 rekeningen vergelijken kunnen ze blijkbaar niet

Als ik mijn geld terug heb en ING haar beleid heeft bijgesteld.

14 uur geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 uur geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

2 uur geleden - Beste Ronald, Ontzettend jammer om te lezen dat er een dubbele boeking op jouw rekening is geplaatst! Ik snap volledig dat het logisch klinkt dat beide rekeningen nu naast elkaar gelegd moeten worden om te controleren of het ook twee keer bijgeschreven is op de tegenrekening. Vanwege privacybeleid is dit níét mogelijk. Je kan uitsluitend jouw eigen rekeninggegevens opvragen. Ditzelfde geldt uiteraard ook voor de winkelier! Als jullie beide een afschrift uitdraaien van de betreffende dagen dan kunnen jullie aan de hand daarvan zien of de af- en bijschrijvingen overeenkomen. Het is niet zo dat één van beide afschrijvingen nog in reservering staat, toch? Met vriendelijke groet, Sebas ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht RonaldSl

1 uur geleden - Er is geen reservering. Wij zien 2 afschrijvingen en de winkelier 1 bijschrijving. Beide gebeld met ING en dan krijg je het privacy verhaal en dan houdt het op?? Bij ING zwerft nu ergens mijn geld en blijkbaar wil ING dat graag achterover drukken. Graag een voorstel voor een oplossing ipv altijd zeggen wat er niet kan.

Alle klachten die gemeld zijn door RonaldSl