Klacht: ING laat geld verdwijnen van mijn moeder

op 13 maart 2018 over ING in de categorie Banken

***BELANGRIJK: ik heb deze klacht hier al eerder beschreven. Hij staat nu als \\\”opgelost\\\”, maar dat is helemaal niet zo. ING heeft er gezegd mee bezig te gaan naar aanleiding van mijn klacht brief. Dat is nog niet opgelost. Dus laat de klacht \\\’open\\\’ staan, todat het echt opgelost is: dat het ontbrekende geld op de rekening van mijn moeder gestort wordt***

Het gaat over het volgende:
1. Op 29-12-2017 heeft mijn moeder cash geld op haar rekening willen storten, een bedrag van rond de 2400. Dit was in het filiaal in Boxtel aan de molenstraat. Bij het storten ging de stortautomaat op tilt. De medewerker van de bank, zijn naam maak ik hier niet bekend, ging achter de automaat aan de slag om het op te lossen.
• Hij gaf aan dat er een deel van het geld gestort was en de rest is vast komen te zitten en was niet verwerkt.
• Hij gaf aan dat het waarschijnlijk kwam door de engelse ponden die ook in het pakketje geld zaten.
• Het geld is vervolgens door hem ingenomen en hij gaf aan dat er een monteur zou komen.
• Hij gaf aan dat hij niet goed wist hoe de engelse ponden verwerkt zouden worden.
• We zouden erop kunnen vertrouwen dat het allemaal goed zou komen – dat zij haar geld zou ontvangen en dat we binnen 10 dagen bericht hierover zouden krijgen.
2. Binnen 10 dagen heeft ze een voorschot van 2400 euro op haar rekening mogen ontvangen.
3. Op 15 februari – 6 weken na het incident – kwam er een bericht bij haar dat er 660 euro bij de stortautomaat was ingevoerd en dat het restant van het voorschot, zijnde 1740 euro, zou worden afgeschreven van mijn moeder\\\’s rekening. Over het ingenomen geld van de medewerker werd in dat bericht geen melding gemaakt en dus ook niet over de engelse ponden.
4. Mijn moeder ging op onderzoek uit door naar het filiaal in Boxtel te gaan. Een ING medewerker (naam is bekend) gaf aan dat er enkele weken (!) een envelop met geld op kantoor had gelegen. En zij gaf aan dat die envelop op een gegeven moment is verdwenen. Zij zou voor mijn moeder op onderzoek uitgaan en haar terug bellen.
5. Ze heeft mijn moeder teruggebeld en wist haar niks te vertellen, buiten dat er een klacht ingediend moest worden.
6. Op dit moment heeft ze mij (haar zoon) ingeschakeld. Ik heb gebeld met de ING en daar werd mij duidelijk gemaakt dat ik een mail naar ING@ING.nl moest sturen om deze klacht in te dienen.
7. Na negen dagen was hier geen antwoord op en na drie medewerkers gesproken te hebben op Facebook messenger en een medewerker aan de telefoon, werd me duidelijk gemaakt dat dit email adres hier niet voor dient. Het zou volgens hem met een klachtbrief naar de directie van de ING moeten.
8. Deze brief hebben we op 10-3-2018 opgemaakt en verstuurd.

Deze situatie duurt nu al veel te lang, voor geld wat gewoon uit de stortautomaat gevist is. Dat had toch gewoon meteen verwerkt kunnen worden? Dat is niet gebeurd en nu is dat geld hopelijk nog wel te vinden. Ik wacht in spanning af.

Voor de duidelijkheid.
– Ik ben gemachtigd voor haar rekening.
– Er loopt al een dossier bij de ING
– Er is al een officiele klacht gestuurd naar de \’directie\’.
– ik post deze klacht opnieuw omdat hij nu al twee keer als \’opgelost\’ op de website staat (ja dit is de derde keer). Opgelost is iets anders dan \’in behandeling\’.

De klacht is opgelost wanneer het ontbrekende geld op de rekening van mijn moeder wordt gestort. Eventuele excuses voor het ongemak zou mooi zijn.

***BELANGRIJK: graag niet als \\\\\\\'opgelost\\\\\\\' aanvinken wanneer er mee aan de slag gegaan wordt, dat is nog geen oplossing. Ik zorg ervoor dat ik de klacht sluit wanneer alles is goed gekomen***

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 13 maart 2018 om 17:15 geantwoord

Beste Robin Berkelmans,

Bedankt voor het nogmaals indienen van de klacht. U klacht is reeds in behandeling bij onze directie. Zij geven u uiterlijk binnen 6 weken inhoudelijke terugkoppeling.

Helaas kan ik dit proces niet voor u versnellen noch beïnvloeden, het spijt me.

Ik wil u, ondanks dat dit proces al erg lang loopt, toch vragen om geduld.

Vriendelijke groet,

Jeroen
ING Webcare

Heeft op 13 maart 2018 om 17:19 geantwoord

Dank je voor je begrip. Ik zou graag willen dat deze klacht niet de status 'opgelost' krijgt, zoals gezegd. Ik vind het beter wanneer dit openbaar op deze website zo blijft, daar is t ie immers voor

Bericht van ING

9 maanden geleden - Uiteraard mag dit! Ik zal uw andere ingediende klacht niet deze status geven. Met vriendelijke groet, Sebas ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Robinberkelmans

9 maanden geleden - Dank je sebas! Ik had er vier keer voor nodig maar het is dan toch gelukt bij jullie.

Alle klachten die gemeld zijn door Robinberkelmans