Klacht: ING betaalpas aanvragen

dcabooter op 16 januari 2018 over ING in de categorie Banken

Ik heb bij de ING een nieuwe rekening ge-opend. Vervolgens wordt mijn betaalpas opgestuurd, maar moet ik mijn pincode ophalen bij een vestiging van AKO. Die is doordeweeks maar tot 18:00 ge-opend. De 2 weken daarop kon ik niet op zaterdag dus had ik pech gehad.

Vervolgens wilde ik later een nieuwe pincode aanvragen, maar omdat ik blijkbaar mijn pas niet (op tijd) had ge-activeerd is de pas niet meer bekend in het systeem. Ik wilde daarop een nieuwe pas aanvragen waarop ik de melding kreeg dat ik daarvoor naar een ING-kantoor moet, wat, u begrijpt het al, weer diezelfde AKO is.

Ik heb dus ten einde raad nu maar de nieuwe betaalrekening opgezegd en een nieuwe aangevraagd.

Als ik mijn betaalpas kan activeren wanneer ik wil, al is het een half jaar later nog. En dat ik als ik een nieuwe pas voor een bestaande rekening gewoon online kan aanvragen. En elke bank stuurt de pincode apart per post, behalve de ING. Ik wil in 2018 niet meer naar een kantoor hoeven, met openingstijden die niet van deze tijd zijn.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van ING

6 jaren geleden - Goedemiddag, Helaas is het niet mogelijk om het afhaalkantoor nu nog te wijzigen. Het afhaalkantoor is standaard het dichtstbijzijnde ING-kantoor ( aan de hand van je Correspondentieadres). Op het moment van aanvragen, kan je wel degelijk aangeven dat je deze op een ander kantoor af wil halen. Het moet dan wel een ander afhaalkantoor zijn in dezelfde woonplaats. Groeten, Franck ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Je reageert niet op wat ik zeg. Het gaat er niet pm waar het ING-kantoor is, het gaat erom dat ik geen pas ONLINE kan aanvragen in 2018. Het gaat erom dat je bij het ONLINE openen van een nieuwe rekening de betaalpas wel thuisgestuurd krijgt, maar de pincode moet afhalen, bij alle andere banken wordt die nagestuurd. Maar bij het aanvragen van een nieuwe betaalpas voor een bestaande rekening helemaal naar een ING-kantoor moet. Waar slaat dat op. Graag leren begrijpend te lezen en zorgvuldig met klachten om te gaan. Deze klacht en jouw antwoord is voor de hele wereld zichtbaar en blijft zichtbaar.

Bericht van ING

6 jaren geleden - Jammer dat mijn reactie zo is gëinterpreteerd. Dat is niet de bedoeling geweest. Online is het wel degelijk mogelijk een Betaalpas aan te vragen. Echter is dat pas mogelijk op het moment dat er al een Betaalpas actief in je Mijn ING staat. Omdat in dit geval de Betaalpas niet is opgehaald, is dit niet het geval waardoor het dus ook niet mogelijk is om dit online te doen. In dit geval zou de Betaalpas dus of eerst geblokkeerd moeten worden (wat telefonisch kan door onze Alarmlijn te bellen op +31202288800) of door langs een ING kantoor te gaan. Groeten, Franck ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - De betaalpas is inderdaad niet opgehaald, omdat hij naar mijn huis is OPGESTUURD. De pincode heb ik niet opgehaald, so what? Waarom mag ik mijn betaalpas niet ONLINE activeren wanneer ik wil en waarom mag ik geen nieuwe pincode ONLINE aanvragen wanneer ik wil? Waarom sturen jullie de pincode uberhaupt niet na in een aparte envelope met de post zoals ELKE andere bank (en jullie vroeger ook). Het is 2018, ik kan alles online doen behalve een paar dingen, wat is dat voor 'n onzin?

Bericht van ING

6 jaren geleden - Ik zei inderdaad Betaalpas terwijl ik Pincode bedoelde. De Betaalpas mag wel online geactiveerd worden. Als de Pincode echter niet opgehaald wordt, zal de Betaalpas beëindigd worden. Het is dan inderdaad niet mogelijk om online de eerste Betaalpas (opnieuw) aan te vragen. Dit zal dan echt via de Alarmlijn of via een ING kantoor/Servicepunt gedaan moeten worden. Uit veiligheidsredenen zal je deze altijd zelf moeten ophalen op een ING kantoor. Mocht je de Pincode over een jaar bijvoorbeeld al vergeten zijn, kan je deze dan wel online opnieuw opvragen. In dit specifieke geval is het alleen online niet mogelijk. Groeten, Franck

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Goh, wat vreemd dat alle andere banken de pincode apart opsturen dan zeg... die zijn zeker niet secure?!? Wat een ontzettende onzin zeg. En waarom wordt mijn betaalpas beïndigd als ik niet in de gelegenheid ben om mijn pincode op te halen, wat al belachelijk is. En waarom kan ik als bestaande klant niet online een nieuwe betaalpas aanvragen voor een bestaande rekening? Uw redenen zijn drogredenen en volstrekt belachelijk en onaanvaardbaar. Ik heb de betaalrekening nu opgezegd en een nieuwe aangevraagd, zodat ik wel mijn betaalpas thuisgestuurd krijg zoals het hoort. Erg droevig dat het zo moet.

Bericht van ING

6 jaren geleden - Ik doe mijn best om je hiermee verder te helpen, vandaar dat ik het zou waarderen als we hier wel op een respectvolle manier met elkaar in gesprek kunnen blijven. Het proces is recentelijk inderdaad veranderd, daarbij is er bij mij inderdaad enige verwarring opgetreden. Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling geweest. Eerder was het zo dat een pincode door middel van een afhaalbericht alleen op een ING-kantoor opgehaald kon worden. Dit proces is onlangs aangepast, waardoor de pincode óók naar je adres gestuurd wordt, hetzij op een beveiligde manier. In het proces dat voorgaand van toepassing was, moest de pincode opgehaald worden binnen de gestelde termijn. Dit heeft ermee te maken met het feit dat de Betaalpas onder andere ook een identificatiemiddel is. Denk hierbij aan een Pas Pin controle op kantoor. Daar is dan wel de pincode voor nodig. Als deze niet tijdig afgehaald werd, zou de pas dus beëindigd worden. Dit is nu niet meer het geval omdat het tegenwoordig naar het adres gestuurd wordt. Natuurlijk mag je ook altijd contact opnemen met onze klantenservice als je vragen hebt of verder hulp nodig hebt. We willen je namelijk wel degelijk graag helpen. Groeten, Franck

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Dat is mooi. Ik heb de rekening opgezegd en een nieuwe rekening aangevraagd, zodat ik niet naar het ING-kantoor moet voor het aanvragen van een betaalpas. En hoe u het ook wend of keert, het is natuurlijk volstrekt waanzin dat dit nodig is en dat het alleen dit ene specifieke geval betreft doet natuurlijk absoluut niet ter zake. Met deze work-around, te weten rekening B opzeggen en rekening C aanvragen, hoef ik namelijk niet naar een ING-kantoor. En als dat ING-kantoor nou nog tot 20:00 uur open was dan was het nog tot daar aan toe, maar u denkt toch niet werkelijk dat ik vrij ga nemen voor het aanvragen van een pinpas? Daarbij moet u het toch haast met me eens zijn dat het nogal vreemd is dat ik wel online een rekening kan aanvragen maar niet een betaalpas voor een bestaande rekening.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 16 januari 2018 om 20:39 geantwoord

Wat vervelend om te horen zeg! Mijn collega doet zijn best om je te helpen. Sommige dingen gaan, uit veiligheidsoverweging via kantoor. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jouw gegevens en producten bij ons veilig zijn.

Ik ga er vanuit dat je hiermee voldoende bent geïnformeerd. Mocht je toch nog vragen hierover hebben, dan kun je het beste met onze klachtenservice contact opnemen. Mijn collega's, zijn telefonisch te bereiken op telefoonnummer 020 22 888 88, op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur. Via de Chat en Facebook/Twitter kun je ons tot 23.00 uur nog bereiken.

Vriendelijke groet,

Tjitske
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door