Klacht: Geen limiet meer

op 28 maart 2017 over ING in de categorie Banken

Vandaag kreeg ik bericht van de ing bank dat mijn kredietlimiet is gestopt.
Ik moest voor de 27 e van de maand positief staan. Dit lukt mij niet omdat mijn salaris pas op de 28 e is binnen gekomen. Kan morgen zorgen dat ik weer posief op mijn rekening sta.
Ik nooit problemen hier mee gehad al was ik 2 dagen later en nu ineens dit. Ik ben gedupeerd door ik hoop dat dit toch opgelost kan worden.
ik had een limiet van 1000 euro maar ik zou al blij zijn met 500 euro

Als dit opgelost is en dat ik toch weer een klein limiet heb.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 28 maart 2017 om 17:20 geantwoord

Beste Salsalady,

Ik snap dat het erg vervelend is dat jouw Kwartaallimiet beëindigd is. Wij beëindigen een Kwartaallimiet wanneer er niet aan de voorwaarden voldaan is.

In jouw geval heb je er niet voor gezorgd dat je één volledige werkdag per drie maanden een positief saldo op jouw Betaalrekening hebt. Het is voor ons dan helaas ook niet mogelijk om je Kwartaallimiet weer op je Betaalrekening te zetten of je een lager limiet te geven. Je kunt over drie maanden weer een nieuw Kwartaallimiet aanvragen.

Ik stuur je nog even een link mee waarin de voorwaarden staan van het Kwartaallimiet, deze heb je ook geaccepteerd bij het openen van het Kwartaallimiet. Hierbij de link: https://www.ing.nl/media/ING_voorwaarden_kwartaallimiet_tcm162-56528.pdf

Groet,

Daphne
ING Webcare

Heeft op 29 maart 2017 om 10:33 geantwoord

Het is altijd goed gegaan ik moest voor de 27e van deze maand 1 dag positief staan. Normaal is het salaris eerder binnen en lukt dat perfect. Ik heb het ook wel gehad ik 2 dagen later was er werd geen enkel probleem van gemaakt ik heb het altijd opgelost. En nu om dat je 1 dag te laat bent word je abrupt gestopt met je Limiet. Ik hoop dat ze me te gemoed kunnen komen. Nu kan ik helemaal niks....Ik hoop dat ze me toch een klein limiet kunnen geven als ik vandaag me saldo positief maak. En ik zal zorg dragen dat dit niet meer voor komt.

Bericht van ING

2 jaren geleden - Beste Salsalady,Natuurlijk erg balen dat je Kwartaallimiet beëindigd is! Ik begrijp dat je hierdoor nu in een lastige situatie terecht bent gekomen.Helaas kunnen we dit niet zomaar terugdraaien, ondanks dat we het erg vervelend vinden je hierin te moeten teleurstellen. De voorwaarde van het Kwartaallimiet is dat je eens per drie maanden 24 uur lang positief moet staan, zoals Daphne al aangaf. ING moet hier een grens in trekken. Wanneer we hier uitzonderingen op gaan maken of uitstel gaan geven, dan wordt het proces erg onduidelijk en oneerlijk voor onze klanten. Daarnaast hebben we te maken met wettelijke bepalingen.Ik kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt over de situatie. Mocht je hierdoor in de problemen komen, dan kunnen we eventueel bekijken of er een betalingsregeling mogelijk is. Bel voor de mogelijkheden met 058 234 00 65 (Afdeling Achterstanden).Vriendelijke groet,Hilde ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Salsalady