Klacht: discriminatie door ING bij aanvraag hypotheek

wdalen op 27 mei 2017 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hebben al 28 jaar een hypotheek bij ING, voorheen ‘De Postbank’. Van die 28 jaar zit ik al 22 jaar in de WAO en wij hebben altijd alles netjes kunnen betalen, nooit problemen. Nu zijn we 60, we hebben een nieuw huis gekocht en willen opnieuw BIJ ING een hypotheek afsluiten want in de afgelopen jaren hebben wij een ‘Loyaliteitsbonus’ bij elkaar gespaard bij de ING.
Maar we krijgen geen hypotheek meer op mijn WAO!!
Ik heb een goede uitkering, een invalidteits pensioen en later een heel goed pensioen. Dat kan geen probleem zijn.
het is puur en alleen omdat ik in de WAO zit. Gek is wel dat ze daar de afgelopen 22 jaar geen probleem van hebben gemaakt.

Gewenste Oplossing:

Excuses van de ING en een uitbetaling van mijn Loyaliteits bonus die ik als goede klant opgebouwd heb. Dat is € 3948.13 (gegevens 2013). Deze loyaliteitsbonus kan ik nu niet gebruiken bij de aanvraag van een nieuwe hypotheek.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

7 jaren geleden - Dag meneer/mevrouw van Dalen. Ik vind dit oprecht heel vervelend voor u. Helaas kan ik u niet helpen aangaande de opgebouwde Loyaliteits bonus. Ik adviseer u om daarover contact op te nemen met onze afdeling Hypotheek. Ik geef u een link naar een pagina waar u uw telefoonnummer kunt invoeren om door de betreffende afdeling gebeld te worden. Openingstijden ma-vr 8.00-21.00 en za 9.00-17.00 https://belmijnu.ing.nl/scripts/fccml3.dll?action=fccml3&subscrid=bru7mkkxm3. Met vriendelijke groet, Margreet Hoekstra, ING Webcare.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 01 juni 2017 om 13:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Dag meneer/mevrouw van Dalen.

Ik hoop dat u inmiddels van een antwoord bent voorzien van mijn collega van de afdeling Hypotheek.

Met uw goedkeuren sluit ik deze klacht af. Als wij nog iets voor u kunnen doen, dan horen wij dat uiteraard graag.

Ik wens u nog een fijne dag!

Vriendelijke groet,

Margreet Hoekstra,
ING Webcare.

wdalen

Heeft op 03 juni 2017 om 12:57 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

de afdeling hypotheek verwijst mij weer naar een klachtenprocedure via de mail........maar die is opgeheven.

Alle klachten die gemeld zijn door