Klacht: credit card ING

a.vansch op 26 augustus 2020 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Heb een gezamenlijke rekening bij ING. Echter kon een half jaar geleden ineens de gegevens niet meer inzien bij mijn ing van de creditcard die op naam staat van mijn echtgenoot. Dit hebben zij weer gewijzigd na mijn verzoek aangezien het in mijn idee een gezamenlijke rekening is. Nu is echter vandaag weer door ing een wijziging zonder dit door te geven op mijn ing doorgevoerd. Ik kan weer de credit card niet zien van mijn echtgenoot. Ik vind dit in huidige tijd onbegrijpelijk daarbij het blijft een gezamenlijke rekening dus ook de credit card.

Gewenste Oplossing:

Ik ben weer tevreden als ik de credit card op mn man's naam weer terug zie op mijn ing.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

4 jaren geleden - Hi a.vansch, Ik kan me je vraag goed voorstellen! Er is inderdaad wat veranderd. Alleen de hoofdcardhouder heeft inzage in de card gegevens. Ik licht het nog wat toe: Bij deze wijziging hebben we bij de inzichtelijkheid van de creditcards goed gekeken naar de rol die een klant heeft bij een creditcard. Een creditcard is een product dat slechts op één naam kan staan. Ongeacht aan wat voor soort betaalrekening de creditcard is gekoppeld. Vanaf nu ziet enkel de klant die een rol bij de creditcard heeft de card. Het is mogelijk een Extra creditcard aan te vragen. De klant die gekoppeld wordt aan deze extra card krijgt dan de rol gebruiker. De hoofdcardhouder heeft de rol “houder”. Een extra cardhouder kan wel het saldo van de card inzien, zodat deze weet hoeveel er nog mee besteed kan worden en ook de transacties die zijn gemaakt met de extra card maar niet de transacties die zijn gemaakt met de hoofdcard. Hoe vervelend ook, deze wijziging is niet terug te draaien. Vriendelijke groet, Roos

Reactie van de melder van de klacht a.vansch

4 jaren geleden - Ongehoord dat regels zonder bericht zomaar kunnen veranderen En heel raar dat een gezamenlijke rekening ineens niet meer te volgen is voor mede rekening houder. Je moet toch weten wat er afgeschreven gaat worden. Ik vind dit few Oom niet kunnen. We hebben niet voor niets een gezamenlijke rekening. Wanneer we geheimen zouden hebben voor elkaar zouden we daar niet aan zijn begonnen. Ik blijf erbij dat het pas opgelost is zoals op 17 februari dat ik gewoon die andere credit card zie in mij ing Of beide credit cards op beide mijn ing accounts.

Bericht van ING

4 jaren geleden - Het heeft niets te maken met geheimen voor elkaar hebben, maar met privacy. Ik kan bijvoorbeeld ook een en/of-rekening hebben met een persoon die verder van mij afstaan. Als de andere rekeninghouder een Creditcard heeft, is dat iets wat verder niets met mij te maken heeft. Hoe vervelend ook, als jij de andere rekeninghouder bent is er geen optie om de Creditcard inzichtelijk te krijgen in je MijnING of in de app. Wel kun je natuurlijk een eigen Creditcard op jouw naam aanvragen. Vriendelijke groet, Roos Webcare ING

Reactie van de melder van de klacht a.vansch

4 jaren geleden - Het blijft klinklare onzin wat ing beschrijft. Ik blijf erbij dat wanneer ik samen met iemand een rekening heb wij ook samen verantwoordelijk zijn voor die rekening. Dus ook voor credit card kosten. Sowieso wordt het bedrag afgeschreven elke maand dus of een can ons beide het nu eerder weet dan dat ing wil is gewoon nonsens. Laat koppels voor elkaar tekenen dat beide credit cards inzichtelijk zijn op mijn ing. laat mensen er dus zelf voor kiezen. Probleem opgelost. Met jullie oplossing is niemand gebaat. Daarbij gaan we terug naar het jaar nul waar de vrouw maar af moet wachten. Aangezien ik de financiën regel is het dus verschrikkelijk onhandig om geen inzicht te hebben in gezamenlijke kosten. Bij deze ik wil bij allebei dat alle credit cards te zien zijn en de kosten. Bij voorbaat dank

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 27 augustus 2020 om 22:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste a. vansch,

Bij deze wijziging hebben we bij de inzichtelijkheid van de creditcards goed gekeken naar de rol die een klant heeft bij een creditcard. Een creditcard is een product dat slechts op één naam kan staan. Ongeacht aan wat voor soort betaalrekening de creditcard is gekoppeld.

Vanaf nu ziet enkel de klant die een rol bij de creditcard heeft de card. Het is mogelijk een Extra creditcard aan te vragen. De klant die gekoppeld wordt aan deze extra card krijgt dan de rol gebruiker. De hoofdcardhouder heeft de rol “houder”. Een extra cardhouder kan wel het saldo van de card inzien, zodat deze weet hoeveel er nog mee besteed kan worden en ook de transacties die zijn gemaakt met de extra card maar niet de transacties die zijn gemaakt met de hoofdcard.

Vriendelijke groet,

Yvonne
ING Webcare

a.vansch

Heeft op 08 september 2020 om 14:48 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Zoals eerder beschreven behandel ik de financiële zaken
Het is voor mij onmogelijk het op deze manier te doen
Mijn vraag is nu maak mij de hoofdgebruiker van de credit card en m’n man de bijgebruiker
Dan kan ik alles inzien en onze financiën naar behoren blijven doen

Alle klachten die gemeld zijn door a.vansch