Klacht: Buitenland overboeking(en)

op 11 november 2019 over ING in de categorie Banken

Elke maand maakt mijn vrouw van haar ing-rekening geld over naar haar familie in Bogor (Indonesie). Zij ontvangt op haar rekening geld van vier van haar zussen, die ook in Nederland woonachtig zijn. De vijf zussen onderhouden hun zieke moeder. Op dit moment wordt een buitenland overboeking al meer dan 3 weken niet doorgestuurd naar Indonesie. Hulp aan de telefoon leidt nergens toe. Mijn vrouw moet vragen naar BIC-code van de bank; heeft zij gedaan. BIC-code ongewijzigd. Bankrekeningnummer is een bestaand nummer. Wij willen dat de ING de opdrachten uitvoert, zowel via NL72INGB0002804837 – € 350,00 – als via NL79INGB0002918589 – € 100,00.
Als het geld NIET overgemaakt kan worden willen wij schriftelijk weten wat de reden van NIET-overmaken is, zodat wij gepast onze maatregelen kunnen treffen en onze familie hoe dan ook op een andere manier blijvend kunnen onderhouden als daar van hun kant behoefte voor is.

Wij zijn pas content als ING het geld dat wij voor onze familie reserveren overmaakt naar Indonesie zonder poespas en zonder zich te verbergen achter allerlei interne problemen die ons geen uitkomst bieden.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

3 weken geleden - Goedenavond J@chtlust,Ik kan me goed voorstellen dat het ontzettend naar is dat het geld niet overgeboekt is naar de zieke moeder van jouw vrouw.Wij zijn bij het overboeken naar banken in het buitenland mede afhankelijk van tussenbanken.Hebben jullie de BIC-code en het bestaande rekeningnummer nogmaals bevestigd aan mijn collega die het onderzoek opgepakt heeft?Is er verder nog een uitspraak gedaan over de verdere afhandeling van het onderzoek en de eventuele uitkomsten?Waar loop je precies vast bij de betaling in Mijn ING? Al tijdens de boeking, of is het geld wel afgeschreven maar niet aangekomen bij de begunstigde?Ik hoor het graag zodat ik met je kan meedenken.Met vriendelijk groet, ING Webcare Femke

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 12 november 2019 om 09:34 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door J@chtlust