Klacht: Betalingsregeling niet volgens afspraak.

op 02 november 2019 over ING in de categorie Banken

Door vertraging in mijn salaris was ik een dag te laat met weer positief staan op mijn betaalrekening. Dit gevolg is te begrijpen gezien er in de voorwaarden van rood staan is aangegeven dat er eens in de 3 maanden weer positief saldo vereist is. Om het rood staan te kunnen inlopen heb ik een betaalregeling kunnen treffen met ING. Echter is er op de negatieve betaalrekening een bedrag van bijna 500 euro gestort door mijn mobiele provider. Ik had recht op deze teruggave gezien ik jaren teveel heb betaald voor mijn mobiele abonnement. Omdat zij nog mijn oude betaalrekening hebben is het bedrag helaas naar deze negatieve rekening overgemaakt. Ik voldoe iedere maand het afgesproken bedrag aan ING volgens de betaalregeling. Ik vroeg hen of ze het overgemaakte bedrag van mijn mobiele provider wilden overmaken naar mijn positieve rekening gezien ik dat bedrag nodig heb en het buiten de betaalregeling valt. Echter kreeg ik een zeer onbeschofte medewerker die zei niet mee te willen werken gezien het mijn eigen schuld is en ik nu sneller af kan lossen. Belachelijk dat ik nu in de problemen kom terwijl ik mij netjes aan de betaalregeling hou en ING niet eens wilt luisteren naar mijn probleem. Ik raad iedereen aan zich bij een andere bank in te schrijven.

Wanneer het bedrag van mijn mobiele provider wordt overgemaakt naar mijn andere rekening en ik gewoon mijn betalingsregeling volgens afspraak kan voldoen. Op zijn minst zouden ze naar mijn probleem kunnen luisteren en zich in mijn situatie kunnen verdiepen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

4 maanden geleden - Beste danejordan,Wat jammer dat je niet zo'n prettige ervaring hebt gehad met onze klantenservice. Excuses daarvoor!Omdat je op dit moment een betalingsregeling hebt op de rekening waar het bedrag op gestort is kan onze afdeling Achterstanden met jou doornemen wat de mogelijkheden zijn.Je kunt deze afdeling rechtstreeks bereiken via dit telefoonnummer 020 584 77 75. Dit kan op maandag tot en met vrijdag van 8.00 - 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 12.00 uur.Vriendelijke groet,Yvonne ING Webcare

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 03 november 2019 om 12:09 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door danejordan