Klacht: In rekening brengen van defect aan auto

op 19 september 2016 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Twee weken geleden heb ik bij Herz Ibiza Airport een auto gehuurd. Na een aantal dagen kregen we pech met deze auto (de versnellingspook wilde niet meer in de achteruit). Bij terugkeer op de luchthaven werd ons door Herz verteld dat wij de veroorzakers waren van deze pech en dat we voor de reparatie minimaal EUR 1500 moesten betalen (we moesten dit gelijk afrekenen). Hierbij werd aangegeven dat de auto immers wel goed functioneerde bij aflevering/verhuur. Tevens werd mij verteld dat de schadeverzekering hiervoor niet geldig was en het dus niet uitmaakte of ik nu wel of geen eigen risico had. Graag wil ik hierover dan ook een klacht indienen bij Herz. Hoe is het mogelijk dat huurders hiervoor niet verzekerd zijn? Herz kan de reparatie van dergelijke schade toch niet zomaar in rekening brengen? Herz moet toch goed functionerende auto’s verhuren? Voor zover er sprake was van schade dan geldt toch zowieso een schadeverzekering?

Graag antwoord op de door mij gestelde vragen

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 23 september 2016 om 11:37 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door HaroldTuinstra