Klacht: BIOS download Proliant server (ML350 G5)

op 05 juni 2018 over HP in de categorie Electronica - Computers

Het is schijnbaar niet mogelijk om een BIOS van een oude HP Proliant ML350 G5 te downloaden.
Om maar enigszins verder te komen heb ik een HPE passport account aan gemaakt. Om vervolgens volledig te stranden.
Daarna ben ik gaan kijken wie me bij HP kan helpen met deze uitdaging,
Mail gestuurd, geen reactie op gehad. Een dag later (de frustraties van het vergallen van minimaal 3 uur van de vorige dag nog in het achterhoofd) een poging gewaagd om telefonisch contact op te nemen met HP. Twee nummers in Amstelveen waren tijdelijk niet beschikbaar. Uiteindelijk op een 0900 nummer uitgekomen welke me doorverbond met een man van duidelijk Indische afkomst die, niet verstaanbaar was (ik denk dat de man dacht dat hij vloeiend engels sprak) en na hem gevraagd te hebben langzamer, duidelijker en beter te articuleren kon hij me na ongeveer 10 minuten doorverbinden met een dame die Nederlands sprak. Ook deze dame was niet te verstaan. Het was net of de (Belgische) dame door een sok sprak. Niet te verstaan. Om de zin moest ik vragen of ze duidelijker wilde spreken Ze vertelde me dat de server niet meer onder contract stond. Dit is 100% correct, deze server wil ik privé inzetten om voor het werk e.a. te testen (op het werk hebben we vele Proliants blades en TC’s van HP draaien, maar dat terzijde). Er werd uiteindelijk een ticket aangemaakt. Er werd me gevraagd naar mijn mail-adres en of ik het ticket binnen had gekregen. Het bleek dat ze niet goed had geluisterd of het niet goed had gehoord en bij controle het verkeerde mailadres had gebruikt. Toen ik uiteindelijk het ticket binnen had gekregen vroeg ik waar ik mijn beklag kon doen. Ik kon haar niet verstaan en vroeg haar voor de zoveelste keer of ze duidelijker kon spreken. Dit was haar schijnbaar teveel en gooide de telefoon op. Ter verduidelijking dit gaat om een BIOS-file van 2,9MB van een server uit 2011 waar ik uuuuuuuuuuuren mee bezig ben geweest en waarmee ik nog geen stap verder ben.

In mijn ogen zou het de juiste manier zijn geweest om deze file per mail of per transfer-dienst toe te laten komen of om überhaupt de file vrij te geven op de site. Ik ben niet meer geneigd om wat voor product van HP te kopen vanwege deze meer dan slechte klantenservice. Ik ga ook zeker geen advies uitbrengen bij vrienden of collega's om op wat voor manier dan ook producten van HP aan te schaffen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HP

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HP nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door S.Schepens