Klacht: Zeven van de tien platen hout beschadigd afgeleverd

Dree1966 op 06 januari 2017 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zeven platen geplastificeerde spaanplaat geleverd waarvan 5 met krassen en beschadigingen. (gewoon ertussen geladen) Van de drie mdf platen waren er twee beschadigd. Deze platen waren netjes geseald met wikkelfolie en bandjes er omheen. Toen de bandjes werden losgeknipt bleek dat er totaal zeven van de tien platen beschadigd waren. Dit is dus in het magazijn bewust geladen. Ik ga er van uit dat die mensen daar gewoon kunnen zien. Terwijl ik hier twee timmerlieden had (die ook niet voor niets komen) om de platen voor een kast te zagen, heb ik de hele dag met diverse Hornbach medewerkers gebeld, en foto’s opgestuurd.

De oplossing waar ze mee kwamen was om ze om te ruilen ergens volgende week. Ik stond met de rug tegen de muur want twee timmerlieden naar huis sturen kost ook geld. Ik stelde daarom voor om te kijken of de platen voor de kast zo gezaagd konden worden dat de beschadigingen aan binnenkanten en minder zichtbare kanten komen. Dit zou een gepuzzel worden maar dan konden die mensen wel door. Wel had ik meer afval en moesten er twee nieuwe platen bijkomen.

Hornbach kwam toen met het beledigende bod van 50 euro korting, of we mochten ze ook zelf komen ruilen in Nieuwegein. (dit is 160 km heen en weer + tijd en benzine) ook dit is geen optie.

Ik stelde voor om 200 euro terug te storten omdat ik doordat de schade er op zat ik nog twee platen ergens anders moest kopen. Het retourhalen van de platen kost ook 100 euro vervoer voor Hornbach dus dit leek me dit redelijk. Uiteindelijk gingen ze tot 100 euro retour.

Ik ben er erg ontevreden en pislink over omdat ik van die honderd euro ook nog twee nieuwe platen moet kopen en uiteindelijk 40 euro korting heb op rommel die ze bij Hornbach gewoon bewust geladen hebben, en waar ze blijkbaar een slachtoffer voor zochten. De beschadigingen zijn namelijk duidelijk te zien. Voor die overgebleven 40 euro heb ik ook nog eens de hele dag lopen bellen en bakkeleien met diverse medewerkers van dit geweldige bedrijf. (dit kost voor beide partijen ook alles lijkt me)

De oplossing voor dit grote bedrijf is ver onder de maat wat mij betreft en voor mij nooit geen Hornbach meer.

Gewenste Oplossing:

Tevreden ben ik als ze 200 euro terugstorten op mijn rekening zoals door mij voorgesteld. Op deze bestelling zat al 100 euro verzendkosten die ze weer zouden moeten maken als ze moesten ruilen + de uren die ze er weer mee bezig zijn. Daarbij raken ze de beschadigde platen nooit meer kwijt en had ik me als klant serieus genomen gevoeld. Nu voel ik me volledig genaaid door dit Yippie Yippie jee bedrijf.

Erg triest Hornbach....... Diep triest

Hieronder een van de beschdigingen

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 12 januari 2017 om 08:56 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Dree1966

Heeft op 12 januari 2017 om 12:12 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Als jullie goed gelezen en geluisterd hadden is wachten op een vervangende levering geen optie als je twee timmerlieden moet betalen om er meubels van te maken. Daarbij konden jullie op geen dag na vertellen wanneer dat zou zijn. Bij een beetje bedrijf mag je verwachten dat in ieder geval de platen er tussenin niet beschadigd zijn. ZEVEN van de tien platen waren dat wel en sommige op boven en onderkant. Maar geef gerust de klant de schuld en laat hem vooral de dupe zijn van het door jullie personeel onzorgvuldig omgaan met de levering. Nogmaals ..... dit moet in het magazijn gezien zijn. En akkoord gaan met de coulance? Het was een slikken of stikken oplossing...... akkoord gaan onder protest noem ik het.

Nogmaals ...

Ik mag er toch van uitgaan dat er net spul geleverd word?
Ik bericht daarna mensen dat ze kunnen beginnen met zagen (Ze nemen en verlof voor)
Als ik ze naar huis moet sturen had het me nog meer gekost.
Er is uren over gebeld en gemaild door jullie door mij .... dat kost niks? Want ook toen stonden ze stil.
Ik moet nu van die geweldige coulance van jullie twee platen elders halen dus wat blijft er van jullie coulance regeling over? precies... helemaal niets.....

Een vieze smaak in mijn mond van het zeer klantonvriendelijke bedrijf Hornbach.... met hun Yippie Yippie jee spot.

Voor mij een Yippie Yippie nee......never nooit meer.

Alle klachten die gemeld zijn door