Klacht: Hollandsnieuwe maakt misbruik van eenmalige incasso.

op 20 juli 2012 over Hollandsnieuwe in de categorie Mobiele Telefonie

Bij aanvang van het abonnement gaat men akkoord met de leveringsvoorwaarden, waaronder automatische incasso per maand. Dit is ook vrij normaal in de branche. Echter Hollandsnieuwe boekt dit maandelijks af als eenmalige incasso met nul terugboekdagen. Dit is dus misbruik maken van deze mogelijkheid om eenmalige incasso’s te innen en geldt niet bij het afsluiten van een jaarovereenkomst. Bij Hollandsnieuwe schijnt een jaar te bestaan uit 11 maanden en na 11 afboekingen van het correcte bedrag wordt plotseling de 12e maand een hoger bedrag afgeschreven. Ik heb geprobeerd dit te storneren, maar dat lukt dus niet. Daarna een melding onterechte incasso ingediend bij de bank, die doodleuk stelt dat ik een overeenkomst ben aangegaan bij deze incassant. Klopt, maar niet volgens deze voorwaarden en de bank dient dit dan ook te onderzoeken en overleg te plegen met de incassant. Hiervoor heb ik dus een tweede klacht ingediend en tevens een klacht ingediend bij Currende, die toezicht houdt op het juiste gebruik van incasso’s.
Hollandsnieuwe heeft dus misleidende algemene voorwaarden en maakt misbruik als incassant door eenmalige incasso’s uit te voeren met nul terugboekdagen en ontneemt mij dus het stornorecht.

Duidelijke Algemene Voorwaarden en stoppen met het misbruiken van eenmalige incasso's met nul terugboekdagen.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hollandsnieuwe in behandeling genomen

Bericht van Hollandsnieuwe

4 jaren geleden - Beste Wim, Gezien de verstreken tijd na het plaatsen van uw klacht, zouden wij graag van u vernemen of de klacht nog loopt of dat er een oplossing geboden is. Mocht u onze hulp nodig hebben, ontvangen wij van u graag een reactie op dit bericht voor 28 maart (7 dagen na dit schrijven). Wij zullen uw klacht dan zo snel mogelijk opppakken en u hiervan terugkoppeling geven. Anderzijds zullen wij de klacht de status ‘opgelost’ geven. Met vriendelijke groet, hollandsnieuwe

Reactie van de melder van de klacht wimwest

4 jaren geleden - Ja wel opgelost maar niet door Hollandsnieuwe. De ING heeft besloten, ondanks mijn protest het bedrag terug te storten. Volgens Currence pleegt Hollandsnieuwe een misdrijf (diefstal) door geld te incasseren zonder "natte" handtekening. Door misleiding en bedrog maakt Hollandsnieuwe er een eenmalige incasso van, die niet te storneren valt. Dit is buiten dat het diefstal is, ook tegen de Europese regels in. Hollandsnieuwe zou bij herhaling hun machtiging kwijt moeten raken om te mogen incasseren. Dus iedereen die niet gemachtigd heeft, direct een klacht indienen bij Currence wegens misbruik van machtiging en het ontnemen van het stornorecht. Beter is om geen klant te worden bij Hollandsnieuwe, want naast de slechte ontvangst, hebben ze de meest belabberde klantenservice van Europa. Ben blij dat ik geen klant meer ben en sindsdien geen enkele klacht meer heb over bereikbaarheid.

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hollandsnieuwe een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hollandsnieuwe

Heeft op 16 april 2013 om 16:29 geantwoord

Beste klant,

Gezien de verstreken tijd na het plaatsen van uw klacht gaan wij ervan uit dat er, middels een ander kanaal, een oplossing geboden is.
Mocht u onze hulp nodig hebben, dan kan u terecht op hollandsnieuwe.nl/klantenservice of via Facebook/Twitter.

hollandsnieuwe

4 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hollandsnieuwe beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door wimwest