Klacht: van Kastje naar muur gestuurd

Johanna69 op 21 augustus 2023 over HelloFresh in de categorie Maaltijdbezorging

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Paar jaar geleden heb ik ooit een tijde wat boxen van hello Fresh uitgeprobeerd. Daarna lidmaatschap Stop gezet. Nu kreeg ik aantal maanden geleden een brief van Hello Fresh met een leuk aanbod: Eerste box gratis en op volgende boxen korting.. En ik dacht laat ik het nog maar eens proberen het is Ten slotte wel handig met drukke baan om niet steeds zelf iets te hoeven verzinnen en boodschappen Halen… Dus dat heb ik gedaan. Tot mijn verbazing kreeg ik echter 2x dezelfde box..1 heb ik zelf aangenomen
En een dag later stond de 2e onder de poort. Eerst dacht ik nog heb ik nou
Niet goed gelezen is het nou 1 extra box gratis? Dus gebeld maar was niks bekend van extra box?
Ze zouden het nakijken.. Week 2 gebeurt echter hetzelfde maar toen kwamen de 2 boxen gelijktijdig En heb ik er 1 niet aangenomen en meteen retour mee teruggegeven!

Weer contact opgenomen met hello Fresh situatie uitgelegd en aangegeven dat niet correct is wat er gebeurt en dat ik er ook niks van begrijp omdat ik maar 1x box bestel in mijn app. En er 2 krijg??

Na heel veel chatsessie en tig keer uitleggen hebben ze het dan eindelijk gevonden… Ik heb de app gedownload daar alle correcte gegevens in gezet plus mijn nieuwe email adres want het oude email adres is inmiddels opgeheven door provider. Wat blijkt nu de kortingscode in de brief (aanbieding) zijn op mijn oude email adres gezet.
dus ik bestelde via de gedownloade app en vulde daar de kortingscode in en dat ging op een of ander manier Mis bij hello fresh.. Maar uiteindelijk kreeg ik de belofte dat niet meer zou gebeuren dat alles correct gecorrigeerd was en dat alle facturen op verkeerde email adres gecrediteerd zouden worden.

En dat leek goed te gaan want daarna kreeg ik idd netjes nog maar 1 box.

Uiteraard heb ik ook bij klarna keurig doorgegeven dat mijn oude email adres niet meer bestaat en
Nu alles via mijn nieuwe email adres moet lopen. Ook dat leek?? Allemaal goed te gaan..
Kreeg na tijdje 2 facturen van klarna met post.. vond wel vreemd dat ik zowel facturen in mail kreeg als per post en heb onmiddellijk gecheckt in klarna app of ik een betaling gemist had? Het ging om paar kleine bedragen. Maar dat was niet het geval dus facturen bij oud papier gedaan.
Paar weken later gebeurde dit nog een keer. Weer nagekeken …maar zag dat ik niet achterliep…

Totdat ik paar dagen geleden weer bij post 2 facturen van Klarna kreeg dit keer waren bedragen meer als verdubbeld door aanmaningskosten… Toen gingen bij mij alle alarmbellen af. Ik heb contact gezocht met klarna.. En met diverse medewerkers gechat.. steeds als ik iets op vraag medewerker Moest uitzoeken factuurnummers en dergelijke kwam er opeens een (geautomatiseerde?) vraag heeft nu nog hulp nodig in chat? En als ik ja antwoorde kreeg ik vervolgens weer een andere medewerker en kon hele verhaal opnieuw uitleggen. Dat heb ik aantal keren volgehouden.. toen kreeg ik te horen van medewerker dat er behalve de door mij aangegeven facturen blijkbaar nog 2 facturen van hello fresch (bedrag weet ik niet) openstonden. En dat deze 4 facturen bij klarna op oude
email adres staan en dat dit niet naar nieuwe email adres kan worden aangepast en dat ik ze daarom niet in app zie… Hij adviseerde me wederom
contact op te nemen met hello fresh om dit te regelen omdat hij niks voor mij betekenen kon in deze.. en op mijn vraag wat er dan zou gebeuren als hello fresh weer zegt dat alles geregeld is?
Dan kan ik dat niet volgen omdat ik op post moet wachten en krijg ik ddl nog meer extra kosten??
Daar kon hij me geen antwoord opgeven…Wel werd er beloofd dat vervaldata naar een later tijdstip geplaatst zouden worden zodat ik wat meer ruimte om een en ander te regelen zou krijgen. En het gesprek werd beëindigd met nogmaals het advies om dit met hello fresh te regelen.

Dus weer terug naar hello Fresh.. hier proberen uit te leggen wat een hele zware bevalling werd.. de dame op chat bleef maar aangeven dat klarna mij waarschijnlijk doet
aanmanen voor de laatste boxen die hello fresh, zo gaf ze aan vooruitbetaald aan klarna? En die dan door mij nog niet voldaan zouden zijn.. Ik heb haar tig keer verzekerd dat dit
Niet het geval is en dat het hier om facturen met lagere bedragen gaat en dat die laatste boxen rond de 45 euro kosten en dat ik nog geen vervaldatum gemist
Heb met betalen!!!. Na tig keer uitleggen en aangeven dat ze echt even goed moest nakijken en verhaal van oude email adres gaf ze me uiteindelijk terug dat
Ze alles had nagekeken en dat er echt helemaal niks meer openstaat bij Hello Fresh!!?? En dat hetgeen klarna had vooruitbetaald hadden ook keurig is terugbetaald door hello fresh aan klarna??
Op mijn naam en zowel oude als nieuwe emailadres staat NIKS!!?? open.. Hello Fresh kan er niks mee….En verwijst me weer naar .. je raad het al Klarna…

Na dit weer tig keer te hebben uitgelegd bij KLARNA in chat en een langzaam behoorlijk stijgende frustratie omdat ik vervolgens weer DOOR KLARNA weer naar hello fresh werd verwezen ik moest weer contact opnemen met Hello Fresh ..Nadat ik mijn gduld verloor kreeg ik na veel aandringen een email adres waar ze me beslist zouden kunnen helpen volgens de medewerker. Ik heb hier naar toegemaild bij Klarna en inmiddels ook kopie naar hello fresch gestuurd naar enige email adres dat ik on line kon vinden maar niet veel vertrouwen meer .. inmiddels ook andere 2 facturen ontvangen van Klarna met wederom flink kosten erbovenop… dus uitstellen van datums als door klarna beloofd.. ook weer niet nagekomen… Hoop dat melding hier wel iets oplevert..

Gewenste Oplossing:

Met hetgeen wel diverse malen toegezegd en beloofd is maar blijkbaar nooit daadwerkelijk gebeurt is.
Namelijk dat de foute facturen van hello fresh via Klarna op oude email adres.
Gecrediteerd worden!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar HelloFresh over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door HelloFresh in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat HelloFresh een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HelloFresh

Heeft op 27 augustus 2023 om 20:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hello,

Wat vervelend om te horen dat er een oud account was geheractiveerd terwijl dat niet de bedoeling was. Wanneer klarna als betaalmethode wordt gekozen en de betalingen via hen wordt gedaan kunnen wij als HelloFresh inderdaad niet veel doen. Het emailadres waar de facturen naar verstuurd worden moeten en kunnen alleen via klarna gewijzigd worden.
Ik hoop dat het snel opgelost wordt!

Groetjes, Bente van HelloFresh

Alle klachten die gemeld zijn door Johanna69