Klacht: Betalen voor een box die ik niet besteld heb

John de Goeij op 12 juli 2023 over HelloFresh in de categorie Maaltijdbezorging

Iemand maakte mij attent op Hellofresh en ik kijken of het inderdaad wat was voor mij en dat bleek niet zo te zijn.
Krijg ik een mail dat er een box onderweg is die ik niet besteld had en geprobeerd om met de klantenservice in contact te komen maar dat blijkt een bijna kansloze missie.
De box is door mijn dochtertje van 10 jaar in ontvangst genomen en ben zelf met de box nog naar de bezorger gelopen maar die was in geen velden te bekennen, heb daarna wederom geprobeerd om in contact te komen om de box terug te sturen.
kreeg enkele weken daarna een mail om deze box te betalen en daarna een brief met een openstaande rekening en een dreiging van een incassobureau.
Heb via Facebook mijn ongenoegen geuit maar ze blijven bij hun standpunt dat ik moet betalen voor iets wat ik niet besteld heb en zeggen dat als ik een lidmaatschap aangaat dat ik dat dan verplicht ben, maar ik ben geen lidmaatschap aangegaan maar heb alleen op hun site rond gekeken.
Dus hoop dat jullie hier wat tegen kunnen doen, zoniet dan hoop ik dat zulke bedrijven gauw failliet gaan.

Dat ik niet hoeft te betalen voor iets wat ik niet besteld heb

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar HelloFresh over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door HelloFresh in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat HelloFresh een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HelloFresh

Heeft op 21 juli 2023 om 14:32 geantwoord

Hello John,

Wat vervelend om te horen dat je niet op de hoogte was van het flexibele lidmaatschap. Bij het aanmaken van een account ga je een flexibel lidmaatschap aan, er kan namelijk geen box worden besteld als je geen account aanmaakt. Dit staat ook vermeld in de algemene voorwaarden, vandaar kunnen de kosten niet vergoed worden.

Groetjes, Bente van HelloFresh

John de Goeij

Heeft op 21 juli 2023 om 16:06 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Hoop dat HelloFresh failliet gaat met deze praktijken.
Heb het overgemaakt om van het gezeik af te zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door John de Goeij