Klacht: geld terug bij vertraging

op 12 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen 2 april zijn wij met 10 personen met de trein gereisd van Amersfoort naar Amsterdam Centraal. We hebben dit geregeld middels een groepsvervoer voor 10 personen a €70. Op station Bussum Zuid hebben we anderhalf uur vertraging opgelopen doordat er iemand onder de trein was gekomen. Formulier voor restitutie bij NS opgevraagd en netjes ingevuld met behulp van een door mij gebelde medewerker van de NS. Op het formulier is echter geen ruimte ingeruimd voor groepsvervoer. De betreffende medewerker zei me dat het geen probleem is en dat ik het ordernummer op het formulier moest aangeven alsmede dat het om een groepsvervoer gaat. Zo gezegd zo gedaan. Nu krijg ik vandaag het formulier retour met de opmerking dat de claim niet in behandeling kan worden genomen. Ik weer bellen met de NS en er wordt mij nu gemeld dat ik 10 verschillende formulieren moet invullen, voor ieder persoon 1 exemplaar. De betreffende persoon is op geen enkele wijze behulpzaam en bereid mee te denken. Dit is toch slechte klantvriendelijkheid ten top!! Waarom is men bij de NS niet bereid om deze omslachtige manier te omzeilen en mij als klant te helpen in plaats van halsstarrig vast te houden aan regeltjes. Men dwingt mij nu om langs de 9 medereizigers te gaan om per persoon €3,50 te claimen. Hier moet de NS mij toch mee kunnen helpen?

Ik ben tevreden als de NS de mij toekomende €35 overmaakt. Verder zou ik het voor toekomstige claims van reizigers prettig vanden als ze de omslachtige manier van claimen voor groepsvervoer zouden vereenvoudigen.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 09 mei 2016 om 12:32 geantwoord