Klacht: geen inlevingsvermogen conducteur

op 07 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn vriendin(75)reist zelden met de trein; er stond 20 Euro op haar chipkaart, voldoende om van Rijswijk naar Vlaardingen Oost te Reizen, dacht ze.
ze stapt in Rijswijk op de trein waar het niet lukt om in te checken, ( kort ritje ervoor met de bus waardoor ze net onder de 20.00 tegoed uitkwam.) Rijswijk is een verlaten station waar je liever niet te lang bent en al helemaal geen NS personeel aantreft. Mijn vriendin stapt in, in de hoop een conducteur te treffen, en zo te melden dat het inchecken niet was gelukt.

Om 00.05 (middernacht) arriveert ze op Schiedam Centraal station, waar ze moet wachten op de trein naar Vlaardingen Oost die om 00.37 vertrekt. Zij wacht hier weer een half uur, voelt zich niet op haar gemak. als de trein naar Vlaardingen arriveert, spreekt ze direct op het perron de conducteur aan met de boodschap dat inchecken niet is gelukt en ze graag zo wil betalen. De conducteur neemt haar niet mee, tenzij ze een boete betaalt van 50.00 Euro en een kaartje koopt. Schiedam – Vlaardingen Oost is welgeteld 2 minuten met de trein. Mijn vriendin is 75 jaar! Ik vind het een schande, temeer omdat ze zich direct meldde. Had ze dat niet gedaan, was er niks aan de hand geweest, denk ik. Ze besloot te gaan lopen om 00.45; en zag in dat dit onverantwoord was. Mijn vriendin heeft een taxi besteld en zo naar huis gebracht. Strikt gezien heeft die conducteur gelijk, maar kom op..dit mag toch niet gebeuren!

Taxikosten vergoeden en een dagkaart treinen om het vertrouwen terug te winnen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS