Klacht: geen herbezorging.

op 01 juni 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dpd wil een voor ons kostbare vloerlamp, aangepaste lichtbron voor slechtzienden, niet opnieuw bezorgen. Contact met medewerkers dpd via telefoon had geen resultaat. 1 van de 2 vond mij onvriendelijk en zei dat ik de hoorn erop gooide!! Bracht onder haar aandacht dat wij zonder auto en sociaal netwerk het niet aandurven de lamp met een steekwagen op te halen. Contact met Elvea hierover gehad en zij zouden voor ons bemiddelen in het vinden van een oplossing.

Als de communicatie tussen de opdrachtgever en dpd, de opdrachtgever en ons, dpd en ons verbetert. Duidelijke informatie, telefoonnummers, emailadres van ons doorgeven aan dpd. Hierop is Elvea door ons al aangesproken.

Als dvd soepeler wordt met haar leveringsbeleid. ; b.v. twee keer in een week het pakket aan bieden i.p.v na een week naar de opdrachtgever terug te sturen.
Meer rekening houden met kwetsbare mensen in een sociaal isolement.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 03 juni 2016 om 09:50 geantwoord

Beste Peter en Annemarie,
Bedankt voor jullie bericht. Helaas is het inderdaad zo dat, wanneer een pakket eenmaal bij een Pickup parcelshop ligt, we het niet meer opnieuw kunnen bezorgen. Door middel van e-mail of sms geven wij de avond voor levering en de ochtend van levering wel aan wanneer jullie het pakket kunnen verwachten. Juist om dit soort zaken te voorkomen. Maar dan moeten wij van de verzender wel jullie e-mailadres of mobiele nummer door hebben gekregen.
Ik zie dat het pakket is opgehaald bij de parcelshop.
Excuses voor het ongemak. Ik hoop dat het de volgende keer wel gewoon in 1x goed gaat.
Groet Hanneke

Heeft op 04 juni 2016 om 05:51 geantwoord

Waarom een pakket maar 1 keer aanbieden? Ik snap dat jullie niet bezig kunnen blijven en jullie geen liefdadigheidsorganisatie zijn. Er zijn situaties waarin er geen sociaal netwerk, meer, is en mensen zelf te gehandicapt zijn om hun spullen op te halen bij de parcelshop om diverse redenen.
Overweeg een extra mogelijkheid van aanbieden voor deze doelgroep zodat het voor hen gemakkelijker wordt om hun bezorging thuis te ontvangen. B.v een keer in een week en dan nog een keer in de volgende of vanaf de parcelshop een vrijwilligers bezorgdienst te regelen in samenwerking met het buurthuis of de locatie waar de parcelshop gevestigd is. Er zijn genoeg mensen die vrijwilligers werk doen of willen doen omdat ze nog geen werk of geen werk meer hebben en dus verplicht zijn om als vrijwilliger in de eigen buurt anderen te helpen.
Wij gaan nogmaals in gesprek met de opdracht gever over email adres en telefoonnummer. Kunnen wij u dit direct sturen. hoogachtend Peter en Annemarie Harmsen.
p.s begrip en meedenken van degene, die bij dpd de telefoon beantwoord is ook erg belangrijk. Je bereikt met het meedenken over een oplossing meer dan zeggen wat het beleid is van je werkgever!!
Deze dame zei bij ons tweede contact; \"O, ik weet al weer wie u bent! \"
Dat is heel onprettig temeer daar wij al in een heel trieste situatie verkeren na het ongeluk dat mijn man half blind maakte.
Neem deze suggesties alstublieft ter harte !
hoogachtend. Peter en Annemarie Harmsen.

Alle klachten die gemeld zijn door tegen de lamp