Klacht: terugbrengen halfjaar pakket

channet op 26 februari 2020 over Eye Wish in de categorie Opticïens en brillen

Begin februari een bezoek gebracht aan Eye Wish in Uithoorn, vriendelijk geholpen. Na jaren lenzen gebruikt te hebben (om voor veraf goed zicht te krijgen -2.50 en -3.25) was ik het zat dat wanneer ik mijn lenzen in had niet meer kon lezen. Meneer raadde mij varifocus lenzen aan. Na een heel onderzoekje (van €35) kreeg ik een proefsetje mee en maakte ik een afspraak voor een week later.
Na een week de lenzen gedragen te hebben was ik niet helemaal tevreden met mijn zicht, vooral het rechteroog liet te wensen over. Hij pakte vervolgens een fractie sterker en dit leek op dat moment een stuk beter te zijn. Hij vroeg gaat u hiermee akkoord en ik heb ja gezegd, waar ik nu spijt van heb. Het halfjaarpakket werd besteld en enkele dagen later kon ik het ophalen. Mijn proefsetje was nog geen 4 weken oud, dus deze kon ik nog een week dragen.
In deze week gingen de lenzen mij steeds meer tegen staan. Ik had traanogen, smoezelige plakogen bij het wakker worden en slecht zicht tijdens wandelen en autorijden. Om nog maar niet te spreken over autorijden in de avond, dat was niet te doen en steeds vaker ging ik maar weer mijn bril dragen.
Toen het tijd werd mijn proeflenzen (die nu een maand oud waren) weg te gooien en mijn halfjaarpakket aan te breken, heb ik dit niet gedaan. Ik wist dat dit niet verstandig was, ze zitten niet fijn, ik zie er slecht door en ik droeg steeds meer mijn bril.
Ben dus met het tasje waar 2 onaangebroken lenzenvloeistof-flacons en 2 onaangebroken maandverpakkingen met 6 lenzen erin teruggegaan naar Eye Wish in Uithoorn.
Helaas hield meneer voet bij stuk dat hij níets voor mij kon betekenen!omdat dit speciaal voor mij besteld was. Ik begrijp dat de bestelling inderdaad gedaan is voor mij, maar ik besef ook dat de lenzen die ik in eerste instantie meegekregen had op de voorraadplank lagen. Dit zijn precies dezelfde lenzen, dus zouden ze ook als proeflenzen gebruikt kunnen worden. Verder kan ik mij niet voorstellen dat er niemand in Nederland deze (vrij standaard) sterkte heeft. Natuurlijk kunnen deze lenzen gebruikt worden voor anderen, ze zijn niet speciaal voor mijn ogen gemaakt immers. De doosjes zijn nog als nieuw, helemaal intact en ik ben zeer teleurgesteld dat er helemaal niets ondernomen is om mij tegemoet te komen. Ik heb nu €249,- betaald waar ik helemaal niets aan heb. Ik hoop op een reactie en een oplossing voor deze teleurstellende dure ervaring.

Graag zie ik een financiële oplossing (geldteruggave) wanneer ik mijn ongebruikte producten (nog nieuw in het tasje zijn er zelfs niet uit geweest)
terugbreng naar Eye Wish Uithoorn of opstuur naar Eye Wish hoofdkantoor.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eye Wish over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eye Wish in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eye Wish een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eye Wish

Heeft op 26 februari 2020 om 16:37 geantwoord

Beste mevrouw,

Wij nemen de correspondentie van u als consument bijzonder serieus. Onze procedure is dat er te allen tijde ruggespraak gehouden wordt met de winkel waar uw bericht over gaat om tot een onderbouwd oordeel te komen. Al naar gelang hetgeen u ons voorlegde kunt u bericht van hetzij de betreffende vestiging hetzij via ons hoofdkantoor ontvangen. Wij doen ons uiterste best om u binnen 2 weken een reactie te geven.

Op voorhand danken wij u voor uw begrip en spreken onze waardering ervoor uit dat u de tijd en moeite heeft willen nemen ons attent te maken op uw mening.

Eye Wish Opticiens consumentenservice

Bericht van Eye Wish

2 jaren geleden - Beste mevrouw, Zoals zojuist telefonisch aan u toegelicht mogen wij in het kader van de regelgeving medische hulpmiddelen (MDR-regelgeving) de lenzen niet retour nemen. Wel kunt de de ongeopende flessen retourneren in uw winkel. Met vriendelijke groet, Eye Wish Opticiens consumentenservice

Alle klachten die gemeld zijn door channet