Klacht: Addertjes onder het gras

Macademia op 24 december 2019 over Eye Wish in de categorie Opticïens en brillen

Ik kwam voor een leesbril die 100% vergoed zou worden uit mijn (uitgebreide aanvullende) ziektekostenverzekering. Direct vertelde de medewerker dat VGZ dat leuk bedacht had maar dat zij dat eigenlijk niet konden bieden. Dat vond ik al vreemd. Hoezo werk je dan samen met zo’n ziektekosten verzekeraar? Daarna kreeg ik een rekje aangewezen met extreem weinig keuze. Ook mocht ik uit een ander sortiment kiezen die € 30,00 duurder was, ik vroeg me al af hoe hij dat gingen oplossen. Ik liet mijn interesse tonen voor een eventueel multifocale bril (voor de leesbril). Standaard zou dat gratis zijn maar de medewerker vertelde dat je dat beter niet kon doen want het stelde niets voor (hoezo wordt het dan überhaupt aangeboden als optie?!) en dan zou ik beter voor de geavanceerd optie kunnen kiezen, ff € 110,00 bijlappen. Ik voelde me al meegezogen in het leeg trekken van mijn portemonnee. Affin, ik maakt een afspraak voor een oogmeting. Die verliep keurig maar bij de uiteindelijke afrekening zou ik € 40,00 moeten bijbetalen voor mijn zogenaamde gratis leesbril (???). (Ik had inmiddels die hele multifocale gedoe laten zitten.) Ik gaf aan dat ik geen cent wilde bijbetalen en gewoon volgens mijn verzekering een leesbril wilde aanschaffen. Kreeg ik te horen dat VGZ dat wel kon beweren maar dat dat niet in haar computer staat en dus kon zij dat niet bieden. Nou toen gaf ik even gas en gaf aan naar een andere brillenzaak te gaan. Toen ging de medewerkster snel met een andere medewerker (zogenaamd) overleggen en toen zei ze dat ze iets over het hoofd had gezien. Ze werd vuurrood en ik zag haar lichaamstaal heel onzeker worden. Ze kan blijkbaar niet goed liegen… Ik deed alsof ik niets door had maar intuïtief had ik dus al goed gevoeld dat Eye Wish geen oprechte verkoop policy volgt. Voordat ik aan de beurt was zag ik overigens dat een andere koper ff met € 300,00 extra betalen werd ‘opgelicht’…

Voortaan ga ik niet meer naar Eye Wish en zal ook mijn omgeving informeren.
Ik ben pas tevreden wanneer Eye Wish niet de portemonnee probeert leeg te trekken maar gewoon optimale kwaliteit en service kan leveren. Bovendien lees ik bij anderen dat de kwaliteit van de monturen niet top is. Terwijl ze wel dure monturen verkopen!

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eye Wish over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eye Wish in behandeling genomen

Bericht van Eye Wish

2 jaren geleden - Beste heermevrouw, Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw bericht. Wij nemen de correspondentie van u als consument bijzonder serieus. Onze procedure is dat er te allen tijde ruggespraak gehouden wordt met de winkel waar uw bericht over gaat om tot een onderbouwd oordeel te komen. Wij vernemen daarom graag om welke winkel het gaat zodat wij uw klacht in behandeling kunnen nemen. Al naar gelang hetgeen u ons voorlegde kunt u bericht van hetzij de betreffende vestiging hetzij via ons hoofdkantoor ontvangen. Wij doen ons uiterste best om u binnen 2 weken een reactie te geven. Op voorhand danken wij u voor uw begrip en spreken onze waardering ervoor uit dat u de tijd en moeite heeft willen nemen ons attent te maken op uw mening. Met vriendelijke groet, Eye Wish Consumentenservice

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eye Wish een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eye Wish

Heeft op 03 januari 2020 om 09:15 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Macademia