Klacht: 2 halen 1 betalen

Dhr.R op 15 januari 2020 over Eye Wish in de categorie Opticïens en brillen

Afgelopen december zag ik de reclame van eye wish op de tv voorbij komen; 2 BRILLEN voor de prijs van 1. Dit vond ik een geniale aanbieding, aangezien ik altijd twee brillen draag. Afspraak maken liep keurig.
De oogmeting liep op zich vlekkeloos. Na de meting legde de medewerker mij dat ik 2 haal 1 betaal en na het uitkiezen van de brillen (MONTUUR) moet ik ook nog de glazen uitkiezen. Op dat moment viel het kwartje niet bij mij; een paar glazen is niet inbegrepen, dus de tweede paar ook niet. Na het uitkiezen van de twee brillen, liet hij mij 4 glaspakketten zien. Ik krijg een korte uitleg wat ze inhouden en niet wat beter voor mij is. Hierna maakte hij een berekening hoeveel ik voor de bril zou moeten betalen als ik voor een multi etc. glas kies. Hij kwam op een bedrag boven €350. Dit was ik niet van plan om te gaan betalen. Ik had het meest goedkoop glaspakket gekozen en een bril meegenomen. Nadat ik thuiskwam, hoe meer ik over de aankoop aanbieding dacht, hoe meer ik me in de maling genomen voel.

2 BRILLEN halen en 1 BRIL betalen is was een misleidende reclame. 2 BRILLEN halen en 1 BRIL betalen, is niet hetzelfde als 2 MONTUREN halen; 1 MONTUUR betalen 2 paar glazen betalen. Een montuur (zonder glazen) is geen bril. Ik zal nooit meer naar eye wish gaan.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eye Wish over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eye Wish in behandeling genomen

Bericht van Eye Wish

2 jaren geleden - Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw bericht. Wij nemen de correspondentie van u als consument bijzonder serieus. Onze procedure is dat er te allen tijde ruggespraak gehouden wordt met de winkel waar uw bericht over gaat om tot een onderbouwd oordeel te komen. Al naar gelang hetgeen u ons voorlegde kunt u bericht van hetzij de betreffende vestiging hetzij via ons hoofdkantoor ontvangen. Wij doen ons uiterste best om u binnen 2 weken een reactie te geven. Graag vernemen wij nog van u welk filiaal het betrof in bovenstaande klacht. Op voorhand danken wij u voor uw begrip en spreken onze waardering ervoor uit dat u de tijd en moeite heeft willen nemen ons attent te maken op uw mening.

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eye Wish een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eye Wish

Heeft op 04 februari 2020 om 10:36 geantwoord

Geachte heer Doran,

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud, d.d. 27 januari 2020, bericht ik u als volgt;

Uit navraag bij de winkel blijkt dat u gebruik heeft gemaakt van een montuur uit de sale actie, helaas is het niet mogelijk om 2 landelijke acties (de sale de 2 voor 1 actie)
te combineren zoals ook in onze actievoorwaarden wordt aangegeven.

Omdat deze 2 acties niet te combineren zijn, klopt het dat u geen 2e bril gratis heeft ontvangen.

Mocht u naar aanleiding van bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Eye Wish Opticiens klantenservice

Dhr.R

Heeft op 16 februari 2020 om 10:46 geantwoord

Ophouden met de BS. Eerst nemen jullie mij in de maling en na een klacht indienen liegen, jullie ook nog. Na de meting van mijn ogen, had ik jullie collega geïnformeerd dat ik gebruik van de 2 halen 1 betalen aanbieding wil maken. Hij bracht mij rechtstreeks naar de zogenaamde rek waarop deze brillen opstaan. Na het kiezen van de monturen, had ik hem voor een tweede keer gevraagd of het om deze brillen gaat. Hij antwoordde mij 'ja' en vroeg mij om even op hem te wachten; wanneer hij klaar met de andere cliënt is komt hij mij verder helpen. Grappig... ik zou alleen voor die andere paar glazen betalen, zodat ik de andere montuur gratis kon krijgen en niet ook de prijs van de montuur bijbetalen, anders is het geen 2 halen 1 betalen. Zelfs op dat moment heeft jullie collega mij niks over deze landelijke nonsens geïnformeerd. Ik wil niks van jullie. Ik koop nooit meer bij jullie! Nooit meer!

Bericht van Eye Wish

2 jaren geleden - Geachte heer Doran, Spijtig dat u zich niet kunt vinden in ons antwoord. Helaas blijven wij bij ons standpunt dat u gebruik heeft gemaakt van de sale actie en niet van de 2 voor 1 actie. Op basis hiervan kunnen wij helaas niets meer voor u betekenen. Met vriendelijke groet, Eye Wish Opticiens klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Dhr.R