Klacht: 18 maanden met verkeerde glazen rondgelopen!

op 13 december 2017 over Eye Wish in de categorie Opticïens en brillen

Februari 2016 een oogmeting laten doen bij Eye Wish
Op 23 februari de bril opgehaald en betaald in de vestiging te Leeuwarden.
In 1 jaar tijd 3 verschillende brillen gehad, wat ook bij u na te zien is, omdat bleek dat de medewerkers mij verkeerde brillen hadden geadviseerd. Dit bleek ook wel, want de blaren en bloeduitstortingen zaten op mijn neus en achter mijn oren.
Omdat er ook een zonnebril op sterkte moest komen heb ik mijn ogen opnieuw laten meten bij Eye Wish te Leeuwarden, door de heer Tsjerwjakow.
Het volgende kwam hier uit;
Rechts. SF -0,50 AS 70 PRISMA 2,50
Links SF -0,50 AS 105 PRISMA 2,50

Op 17 juli 2017 ook deze zonnebril opgehaald en betaald.
Ik kreeg het laatste jaar wel steeds meer last van hoofdpijn, maar omdat er ook wordt gezegd en geschreven dat je ogen moeten wennen aan een bril ( tot 2016 nooit een bril gedragen ) heb ik altijd gedacht dat dit wel zou verbeteren.
In november jl. ben ik een week thuis geweest van het werk. Ik kon helemaal niks meer zien, ik kon zelfs niet meer mijn ogen open houden.
Omdat ik dacht dat er iets aan de hand was met mijn hoofd, ben ik bij de dokter geweest. Deze adviseerde mij om ook langs de optometrist te gaan. Aangezien er in het ziekenhuis een wachttijd was, heb ik besloten dit bij Miedema Oogzorg te doen in Leeuwarden.
Zij hebben namelijk een optometrist in huis.
Op 30 november jl. kwam de uitslag, en wat bleek. De firma Eye Wish zat er helemaal naast. Naast een afwijking in de SF en AS waarden, bleek er helemaal geen prisma nodig te zijn.
De juiste meting is namelijk;
Rechts SF +,050 AS 75 en PRISMA 0,0
Links SF +0,50 AS 95 en PRISMA 0,0
Het blijkt dat ik dus 18 maanden lang met een bril heb rondgelopen met totaal verkeerde sterkten, en dus ook met een hoog prisma gehalte wat dus helemaal niet juist is.
Zaterdag, 9 december 2017, heb ik een bezoek gebracht aan de Eye Wish winkel in Leeuwarden, want ik wou uiteraard de brillen terug brengen en al mijn geld retour. De heer Tsjerwjakow bleek ook aanwezig. Zijn woorden waren dat hij niks kon doen, ik als klant vond de bril prima zien, en daarnaast had hij niet de meting gedaan. De heer Tsjerwjakow heeft zeker een meting gedaan, en al had hij hem niet gedaan maar een collega, het is de firma Eye Wish welke de meting heeft gedaan. Of het nu Pietje of Klaasje is. Dus ik kon wel gaan, want het was niet een fout van Eye Wish. Uit het rapport n.a.v. de refractie welke de optometrist heeft gedaan blijkt dat Eye Wish gigantisch heeft geblunderd met mijn meting, waardoor ik 18 maanden met een onjuiste bril heb gelopen, Daarnaast is de afhandeling van het filiaal hier in Leeuwarden schandalig. Je wel kunnen herinneren dat ik de bril zelf goed zou vinden, maar dat meneer een meting had gedaan was onjuist

Ik wil al het geld retour wat ik de afgelopen 18 maanden heb betaald aan Eye Wish voor de brillen met onjuiste sterkten en prisma. Met alle liefde zal ik de brillen dan ook keurig inleveren bij Eye Wish Leeuwarden

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eye Wish over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eye Wish in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht ReneMirjam

2 jaren geleden - Ondertussen een week verder, maar ondanks dat de klacht in behandeling zou zijn nog geen enkele reactie verder vernomen. Graag dit spoedig oplossen!

Bericht van Eye Wish

2 jaren geleden - Beste mevrouw Scheffer,Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw bericht. Wij hebben uw klacht momenteel in behandeling en zullen u zo spoedig mogelijk informeren.Wij nemen de correspondentie van u als consument bijzonder serieus. Onze procedure is dat er te allen tijde ruggespraak gehouden wordt met de winkel waar uw bericht over gaat om tot een onderbouwd oordeel te komen. Al naar gelang hetgeen u ons voorlegde kunt u bericht van hetzij de betreffende vestiging hetzij via ons hoofdkantoor ontvangen. Wij doen ons uiterste best om u binnen 2 weken een reactie te geven.Op voorhand danken wij u voor uw begrip en spreken onze waardering ervoor uit dat u de tijd en moeite heeft willen nemen ons attent te maken op uw mening.Met vriendelijke groet, Team webcare

Reactie van de melder van de klacht ReneMirjam

2 jaren geleden - We zijn ondertussen 2 weken verder, en tot op heden nog geen reactie ontvangen. Uiteraard zal de vakantie periode misschien mee hebben gespeeld, maar de oorspronkelijke klacht was van 13 december 2017. Alle gegevens zijn bekend, en volgens mij staat ook op de facturen en in de systemen wie e.e.a. heeft opgemeten en wie de prisma in de brillen heeft gedaan. Ik verwacht dan ook zeer spoedig een reactie van uw kant met ook de bevestiging van de door mij gewenste oplossing.

Bericht van Eye Wish

2 jaren geleden - Beste mevrouw Scheffers, Wij vinden het vervelend dat wij u nog geen contact met u hebben opgenomen. Wij doen er alles aan om u als klant zo spoedig mogelijk te berichten.Wederom danken wij u voor uw begrip.Met vriendelijke groet, Team webcare

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eye Wish een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eye Wish

Heeft op 28 februari 2018 om 11:12 geantwoord

Beste mevrouw Scheffer,

op 11 januari j.l. hebben wij reeds een oplossing geboden en voor zover wij hebben begrepen was dit naar ieders tevredenheid. Echter zagen wij dat deze klacht nog steeds open stond op klacht.nl. Bij deze alsnog opgelost.

Onze oprechte excuses voor deze late vermelding.

Eye Wish Webcare team

Alle klachten die gemeld zijn door ReneMirjam