Klacht: Beledigingdiscriminatie

op 10 november 2019 over Etos in de categorie Drogisterijen

Ik was de winkel binnen gelopen om te kijken wat ze daar te bieden hebben. Een medewerker (man) heeft mij gevraagd of hij mij ergens mee helpen. Ik heb aangegeven dat ik geen hulp nodig heb en dat ik alleen wil kijken. Vervolgens hoor ik hem met de andere medewerker over mij accent lachen. Ik loop verder op naar de make up gedeelte en de vrouw daar vraagt mij of ze mij ergens mee kan helpen. Ik heb weer aangegeven dat ik alleen wil kijken. Vervolgens kijkt ze me aan op een rare manier. Toen vroeg ik haar: mag ik niet alleen kijken. Ze reageerde met nee mag wel. Dus ik heb iets gevonden die mij dochter nodig heeft en ik pakte mijn mobiel om haar te bellen en zeggen dat zij naar de Etos moet komen (mijn dochter was in de winkel ernaast). Vervolgens komt de vrouw naar me en stuurt me weg omdat ik net aan het bellen was (de lijn ging niet eens over) ik heb aangegeven dat ik niet ga bellen. Toen heeft de vrouw weer gezegd dat ik eruit moet. Ik heb gevraagd waarom ik uit de winkel moet. Ze heeft niet op mijn vraag beantwoordt en bleef herhalen dat ik eruit moet met een luide stem. Vervolgens komt de man (die sarcastich aan het doen was om mijn accent) en heeft mij meerdere malen hard geduwd met zijn elleboog. Op dat moment kom mijn dochter aan en vraagt wat er aan de hand is. Hier wordt niet op gereageerd en ze bleven zeggen dat wij uit de winkel moeten en de man bleef mij duwen. Toen zei mijn dochter dat hij mij niet moet aanraken. Hier begon hij mijn dochter uitschelden met kutwijf, kutkind en domkind. Tussendoor hebben beide kanten de politie gebeld. Toen de politie aankwam hebben ons naar buiten genomen en zeiden dat het fout aan ons ligt omdat het hun winkel is en ze mogen zelf bepalen wie eruit moet en wie niet. Ik heb aangegeven dat er geen reden was om mij eruit te sturen, dat ik geduwd werd en dat mijn dochter uitgescholden werd. De politie heeft hier niks van gezegd en weigerde om een aangifte te doen. We hebben meerdere malen aangegeven de pilitie dat wij een aangifte wil doen maar de politie zei dat het niet mogelijk is.

Ik ben geduwd, mijn dochter is uitgescholden, we zijn uit de winkel gestuurd, iedereen stond naar ons te kijken alsof we iets gestolen hebben en de poltitie staat aan de kant van de etos en wil hiermee niks doen.

Beide medewerkers hun excuses aanbieden en een vergoeding voor de schade die ik en mijn dochter hebben opgelopen.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Etos

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Etos nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Joud