Klacht: niet nakomen van gemaakte afspraken

op 04 december 2019 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

heb sinds kort Eneco en daarbij een TOON ontvangen. vind het een mooi apparaat wat ik, vanwege mijn 7 zonnepanelen, wilde uitbreiden met Zon op Toon. Hiervoor heb ik begin vorige maand (12 november), contact opgenomen met Eneco en daarbij is me dit zonder extra kosten aangeboden, wat ook telefonisch middels een contract is vastgelegd. bij het inplannen van de werkzaamheden voor deze uitbreiding hiervoor werd mij meegedeeld dat deze gang van zaken ongebruikelijk was en dat dit contract nageluisterd diende te worden en dat ik zsm zou worden teruggebeld. Omdat ik maar niks hoorde heb ik hierna zelf diverse keren teruggebeld. Ik heb telkens lang in de wacht gestaan vanwege overleg, maar telkens kwam naar voren dat men dit niet kon oplossen. Ik ben hierover, en deze gang van zaken, uiterst ontevreden en vraag mij af of Eneco wel de juiste partij voor mij is. Vandaag heb ik daarom nog eens gebeld om e.e.a. op te zeggen, maar werd overgehaald toch nog eens te bellen met de Safe Desk Line van Eneco met als doel een poging te wagen mij alsnog voor Eneco te behouden. Daar werd, na wederom overleg, aangegeven dat ze mij een soort compensatie konden aanbieden in de vorm van 3 maanden gratis onderhoud van de CV ketel a 8,95 en nog iets anders ? gedurende 4 jaar. Ik vindt dit echter geen compensatie maar een soort koppelverkoop en zit daarop niet te wachten.

Gewenste Oplossing:

Ik vind het echt niet kunnen dat Eneco zich niet houdt aan de gemaakte afspraken (telefonisch contract en niet terugbellen) en dat het allemaal zo loopt. Ik ben dan ook pas tevreden wanneer, in overeenstemming met de het telefonisch gemaakte contract, de Zon op Toon wordt geleverd. en mij een fatsoenlijke compensatie wordt verleend voor alle door mij geïnvesteerde bel tijd, belkosten en voor het ongemak.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 05 december 2019 om 12:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Brouwer,

Wat vervelend dat u nog steeds niets heeft gehoord. Ik begrijp dat u verwacht dat we doen wat we aan u hebben beloofd. Ik ben er gelijk achteraan gegaan en begrepen dat mijn collega zojuist contact met u heeft opgenomen en u heeft aangemeld voor Toon op Zon. Aan dit contract zit normaal een kostenplaatje van 99,95 euro maar omdat dit eerder gratis aan u is beloofd, maak ik direct een creditnota voor u aan waarmee u straks de nota kunt betalen. Ik hoop dat we hiermee tot een juiste oplossing zijn gekomen.

Met vriendelijke groet,

Adrie
Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Brouwer01326