Mijn Klacht:
Ik probeer mijn meterstanden te corrigeren bij Eneco. Na mailwisseling, aantal telefoongesprekken is dit tot op heden nog niet gelukt. Kunnen jullie mij helpen
Zie onderstaande klacht naar Eneco en reactie van Eneco:
Beste mevrouw de Bruin,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 6 april 2019 waarin u schrijft over de begin meterstanden. In deze e-mail reageer ik op uw vragen.
Meterstanden
U geeft aan in uw e-mail dat de begin meterstanden niet juist zijn en u graag wilt dat deze worden gecorrigeerd. U heeft eerder ook foto’s toegestuurd van uw meters met de meterstanden. Ik heb nogmaals voor u navraag gedaan maar men geeft aan dat men toch een opleverrapport nodig heeft om de correctie te kunnen uitvoeren. De reden hiervoor is dat dit bewijst dat beide partijen akkoord gaan met de meterstanden op moment van verkoop. Ik begrijp dat dit erg vervelend voor u is , maar u geeft aan dat u ook bezig bent met de makelaar en de verkopende partij maar dat deze niet echt meewerken, Ik hoop dat u er toch nog uitkomt samen met de makelaar en de verkopende partij.
Uitstel
Verder geeft u aan dat u uitstel had aangevraagd voor de nota tot 8 april 2019 maar dat deze toch eerder is afgeschreven. Het klopt inderdaad dat de vervaldatum 8 april 2019 was maar omdat uw voorkeursdatum voor automatische incasso rond elke 4de van de maand is hebben ze het bedrag eerder afgeschreven.
Ontvangstbevestiging
De ontvangstbevestigingen voor e-mails worden automatisch verstuurd. Wel heb ik even voor u nagekeken en het is inderdaad zo dat een van uw e-mails aan het account van de vorige bewoners was gekoppeld. Deze heb ik nu handmatig naar uw account overgezet mijn excuses hiervoor.
Heeft u nog vragen?
Kijk bij onze meest gestelde vragen op eneco.nl. Ook de medewerkers van onze Klantenservice helpen u graag verder, op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur via telefoonnummer (0)88 895 5955 (uw gebruikelijke belkosten).
Weet u dat u veel energiezaken ook eenvoudig zelf regelt? Via uw Mijn Eneco account of via de Mijn Eneco app.
Ik vertrouw erop dat ik u hiermee volledig heb geïnformeerd en wens u een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Jos Mommersteeg
Medewerker Klantenservice
Eneco Services
Klantenservice
E [email protected]
T 088 – 8 955 955 (u betaalt uw gebruikelijke belkosten)
I www.eneco.nl
Postbus 1014, 3000 BA Rotterdam
Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadresseerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te vernietigen. Eneco staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer KvK 34102303.
——————- Original Message ——————-
Van: de Bruin;
Received: Sat Apr 06 2019 07:43:47 GMT0200 (W. Europe Daylight Time)
Aan: Klantenservice Eneco;
Onderwerp: Klacht : S. De Bruin
Beste Eneco,
Ik heb in januari 2018 een appartement in Leidschendam gekocht. Op 3 februari 2019 heb ik de jaarnota van dit pand ontvangen en hierin blijkt dat mijn beginmeterstanden niet goed staan.
Deze probeer ik al enige tijd gecorrigeerd te krijgen door Eneco d.m.v. de foto’s die ik op 27 januari 2018 van de beginmeterstanden heb gemaakt en naar jullie op 4 februari 2019 heb als bewijs heb gestuurd. Tevens zijn deze foto’s voorzien van een datum wanneer de foto’s zijn gemaakt.
Na een enkele telefoongesprekken met de klantenservice blijkt dat de foto’s niet worden gezien als bewijsmateriaal, want ik overigens erg vreemd vind. Blijkbaar heeft de verkopende partij niet haar meterstanden doorgegeven waardoor ik nu 200 euro moet bijbetalen, terwijl ik terug zou moet krijgen.
Ik heb inmiddels de factuur van de vorige bewoonster ontvangen en daar staat in dat 0 kWh vanaf april 2017 tm 27 januari 2018 is verbruikt. Op dat moment had er bij jullie een lampje moeten gaan branden, want in 1 jaar tijd kun je geen 0 kWh verbruikt hebben, zoals je kunt zien zijn de beginmeterstand op haar factuur ook haar eindmeterstanden.
Daltarief: 23383
Normaaltarief: 17790
Gas: 31947
Echter hadden haar eindmeterstanden moeten zijn:
Daltarief: 23907
Normaaltarief: 18225
Gas: 32335
Deze meterstanden zou ik graag op mijn jaarnota gecorrigeerd willen zien.
Tevens heb ik in één van deze telefoongesprekken vernomen dat de makelaar een overdrachtsformulier door beide partijen had moeten laten ondertekenen, hierin is de makelaar echter in gebreke gebleven dus kan ik dit niet overhandigen als bewijsmateriaal. Ik heb dit nu ook bij de verkopende makelaar neergelegd maar helaas werken zowel de makelaar als de verkopende partij niet mee.
Ik vind het erg vreemd dat de foto’s die ik heb gestuurd niet als bewijsmateriaal worden gezien, gezien haar factuur niet ook klopt, dit hadden jullie ook kunnen constateren.
Ik heb naar aanleiding van bovenstaande 3 klachten:
1. Meterstanden krijg ik niet gecorrigeerd en deze wil ik alsnog gecorrigeerd zien.
2. Ik had uitstel van betaling tot 8 april gevraagd en dit was goedgekeurd stond ook netjes in mijn account. Op 3 april is het bedrag van mijn rekening afgeschreven wat ik moet jullie blijkbaar verschuldigd ben en dit is niet conform de afspraak. Dit bedrag heb ik inmiddels gestorneerd totdat dit probleem is opgelost.
3. Ik krijg de ontvangstbevestiging van mijn klacht binnen op naam van mevr. Huiskens en klantnumer.
Er gaat op deze manier wel veel fout, dit zou onnodig moeten zijn. Ik ben 29 jaar klant bij Eneco en heb nooit problemen gehad dus ik hoop dat we dit gezamenlijk kunnen oplossen.
Mijn vraag is dan ook hoe kan ik alsnog zorgen dat de meterstanden gecorrigeerd worden en ik een juiste jaarnota kan ontvangen.
Graag mijn klachten zsm in behandeling nemen.
Ik hoor graag van jullie.
Groet,
Sandra de Bruin
Gewenste Oplossing:
Als mijn meterstanden zijn gecorrigeerd, inmiddels heeft de vorige bewoonster aangegeven dat zij vandaag met Eneco heeft gebeld met de mededeling dat de meterstanden op haar factuur niet juist zijn. Zij krijgt een gecorrigeerde factuur.
Ik heb jullie hulp hierbij nodig