Klacht: foutief termijnbedrag

Ester174 op 06 juni 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Per 25 mei is er een maandbedrag van 115.- afgeschreven voor de gehele maand mei. Dit is echter niet juist, ik ben nl pas per 11 mei op de XXXstraat komen wonen en dit bedrag had u naar rato moeten incasseren. Toen ik uw medewerker hierover belde, 6 juni +/- om 15.20 uur zei ze dat dit in de jaarnota wel wordt gecorrigeerd. Maar dat ik natuurlijk de grootste flauwekul. Ik weiger te betalen voor 10 dagen in mei terwijl ik nog niet daar woonde. Alleen omdat uw systeem deze wijziging niet aankan? Dat is lekker profiteren van andermans centen! Ook blijven er maar problemen met Eneco als ik bel en ik word er zo langzamerhand echt gillend gek van zoals u met uw klanten omgaat. Kan iemand mij bellen en eens en voor altijd alle problemen oplossen! Maar dan ook echt oplossen met iemand die er bij u verstand van heeft

Gewenste Oplossing:

als er eindelijk eens naar me geluisterd wordt en niet fout op fout gemaakt wordt. Medewerkers praten langs elkaar op en ik ben behoorlijk gefrustreerd over Eneco

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 07 juni 2017 om 15:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Scholten,

Uit uw klacht begrijp ik dat u het niet eens bent met het termijn dat in rekening is gebracht voor de maand mei. Mocht uw levering midden in een maand starten, dan hanteren wij een volle maand als voorschot. Uiteindelijk bestaat een jaar uit twaalf maanden en zo betaalt u het voorschot in twaalf evenredige maanden (mits u het termijnbedrag op dezelfde hoogte houdt). U hoeft zich geen zorgen te maken over extra kosten. Alle betaalde termijnen worden verrekend met uw verbruik in de jaarnota.

U heeft ervoor gekozen uw klacht in te dienen via klacht.nl. Wilt u graag telefonisch contact, dan heeft u de mogelijkheid telefonisch contact op te nemen met ons via 0900 0201 of een bericht achter te laten op onze website.

Vriendelijke groet,
Denise, Eneco Webcare

Ester174

Heeft op 07 juni 2017 om 15:41 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik vind dit geen gepaste oplossing. Wat u doet is de klant vooraf laten betalen. Als ik dus 25 mei ergens kom wonen en me bij Eneco aansluit ben ik ook degene die de HELE maand moet betalen omdat jullie systeem dit niet aankan? Ik vind dat jullie de hele maand in juni moeten incasseren en voor mei de dagen na rato. U kunt mij niet wijsmaken dat dit niet kan. En als dat wel zo is dan moet u, Eneco, zich diep schamen!

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Eigenlijk is wat ENECO doet een beetje het David - Goliath verhaal, ik kan wel boos zijn om deze situatie, niemand onderneemt iets of neemt de moeite mij te bellen... Wat ik me afvraag, zou een medewerker van ENECO bij indiensttreding halverwege, laten we zeggen 11 mei, de hele maand loon betaald krijgen of alleen vanaf 11 mei? (rest my case)... Ik ga het iig bespreekbaar maken op alle mogelijke Social Media kanalen die in mijn bereik liggen! Want hierover is het laatst woord nog niet gesproken wat mij betreft!

Alle klachten die gemeld zijn door