Klacht: Forse boete en jaarrekening

op 13 september 2019 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Inmiddels alweer maanden bezig en terugkoppeling duurt soms enkele dagen tot weken, terwijl er weer een brief op de mat ligt met dreigen voor een gerechtelijke deurwaarder.

2 jaar geleden kreeg ik bij een nieuwe overstap een forse jaarrekening van maar liefst €680,00, terwijl ik zakelijk goedkoper uit zou zijn. Nou, mooi niet dus! Gewoon betalen. Vergoedingen van 2x €100,00 beloofd en nooit ontvangen.

In maart dit jaar kreeg ik een verkoperde van Energie Solutions aan de deur via een smerig belletje als zijnde een ‘adviesgesprek’. Prima, aardige jongen goed gesprek gehad en beloofde mij dat ik flink zou besparen als ik het contract van Eneco verleng. Hij liet mij cijfers zien, maar durfde me niet recht aan te kijken..Vreemd.

Maand later belde Nuon op en heb ik samen met een medewerker een controle gedaan en ik zou goedkoper uitzijn. Wat bleek, de reseller van Eneco (Energie Solutions) heeft mij netto prijzen laten zien, en bleek ik achteraf dus meer kwijt te zijn dan dat ik al afnam. Om deze vuile leugen ben ik overgestapt naar Nuon (ze zouden mijn boete betalen).

Helaas heeft Nuon ook zijn woord niet nagekomen om de boete van ‹350,00 te betalen, maar krijg ik nu weer een boete jaarrekening van €640,00 van Eneco bij elkaar.

Verhaal uitgelegd aan Eneco en raad het eens: geen greintje emotie, gewoon betalen. Ze doen weken over het reageren van een e-mail en hebben het alleen maar over betalen. Krijg een brief op de mat dat ze dreigen met een deurwaarder en komen met geen enkele compensatie. Ja, dat ik in 2 keer mag betalen.

Ik vind het hoogst onbeschoft hoe hier met klanten wordt omgegaan en zeker nog klanten die maandelijks dik €100 tot €130,00 betalen en niet veel verbruiken (ik dus). Hun reseller aanpakken en begrip tonen dat ik uit hun naam genaaid ben en de naam Eneco wordt misbruikt? Nee, natuurlijk niet.

Eneco doet niet eens de moeite om mij te bellen. Prima, ik log alles op de e-mail dat vind ik prettig maar kom op. Zo’n groot bedrijf dat huilt om zijn centen en niks overheeft voor klantenservice gaat er bij mij niet in.
Erger nog, mijn berichten voor begrip en over hun reseller wordt volkomen genegeerd en blijft het alleen maar over betalen gaan. Schandalig.

O ja, sinds ik een maand weg was hebben ze gelijk mijn online account beperkt. Dat wil zeggen dat ik mijn nota’s en al mijn gegevens niet meer kon inzien. Al het bewijs is natuurlijk vanaf hun kant verwijderd. Ook hebben zij dit en vorig jaar een SCHATTING gedaan van mijn verbruik, terwijl ik dit 100000)% heb ingevuld en heb aangeleverd. Dit is dus niet meer aantoonbaar en komen ze met het domme antwoord: ja dat weet ik niet, we hebben een schatting gedaan. Fraudeleus beleid.

Ik wil een goede compensatie m.b.t kwijtschelden van het bedrag of een flink deel hiervan. Als hun reseller mij niet keihard heeft voorgelogen (ik heb het gele bonnetje bewaard en alle c contactgegevens van de verkoper), dan had ik geen reden gehad om over te stappen naar Nuon en had Eneco mij gewoon als klant gehouden.

De bedragen die mij in 2017 zelfs zijn beloofd heb ik nooit ontvangen, maar daar gaat het mij niet eens om. Ik wil dat hier voor mijn huidige situatie een compensatie wordt geboden. Het is een miljoenenbedrijf, maar ze plukken geld af van mensen die het moeilijk hebben.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 16 september 2019 om 13:49 geantwoord

Beste,

Bedankt voor uw bericht. Goed dat u deze ervaring met ons deelt.

Op dit platform is Eneco enkel actief voor haar particuliere klanten. Om die reden adviseren wij u deze klacht te delen via e-mail of telefonie met Eneco Zakelijk.

Voor contactinformatie verwijzen wij u graag door naar de website van Eneco Zakelijk. Telefonisch bereikbaar op 010 - 890 6988 of via het online contactformulier.

Eneco Webcare

Heeft op 17 september 2019 om 07:20 geantwoord

Beste Eneco Webcare,

Dat is niet mijn zorg. Ik heb al een lange tijd contact over de e-mail met jullie collega's van EnecoZAKELIJK. Conform mijn klacht (indien je die hebt gelezen?) wordt er juist geen oplossing geboden, worden mijn berichten genegeerd en wordt er niet ingegaan op mijn vragen en jullie resellers die klanten, zoals mij, keihard liegen over netto prijzen en voor jaren vastleggen.

Jullie zakelijke afdeling komt maar niet met een oplossing en reageert weken niet op mijn bericht, maar kan wel een dreigbrief met deurwaarder versturen.

Deze klacht blijft dus hier staan tot jullie met een oplossing komen. Blijkbaar zit Eneco hier wel op want het bericht wordt gelezen, dus dan kan je ook intern de klacht in behandeling laten nemen door de juiste afdeling en met een passende oplossing komen lijkt mij.

Alle klachten die gemeld zijn door MPlevier