Klacht: Eneco vergeet mijn aanmelding door te voeren

Jaspersj op 19 april 2019 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Momenteel tevreden klant bij Oxxio, echter door een aflopend contract en veel hogere flexibele nieuwe tarieven besloten om over te stappen naar een andere leverancier. De keuze viel op een contract bij Eneco, die ik via de Consumentenbond heb aangevraagd.

Ik heb na de aanmelding netjes de bevestiging ontvangen. Drie weken later echter verder niets meer ontvangen, ook geen opzegbevestiging van Oxxio. Dus ik dacht dat ik maar eens moest gaan bellen naar Eneco. Wat bleek nou: Eneco heeft na de aanmelding (bevestigd door Eneco) niets meer er mee gedaan. Een technische fout, zoals zij het omschreven.

Het gevolg hiervan is dat ik bijna twee maanden te lang klant zal blijven bij Oxxio die veel hogere tarieven in rekening gaat brengen dan de tarieven die ik bij Eneco zou betalen.

Dit heb ik in het telefoongesprek aangekaart en gevraagd om compensatie. Na minuten wachten kwam het compensatieaanbod: Ik mag u een beetje zon aanbieden! Ik mag u 15eur korting aanbieden op uw jaarnota! Dit is natuurlijk een aanbod van niks en jullie begrijpen wel dat ik hiermee niet akkoord ga. De fout ligt bij jullie, Eneco. Door jullie ga ik twee maanden lang te hoge kosten maken. Hoe gaan we dit zo oplossen dat ik geen cent te veel zal betalen?

Gewenste Oplossing:

Het contract waarvoor ik mijzelf heb aangemeld, met compensatie van de kosten die ik te veel zal betalen bij mijn huidige leverancier en een goedmaker voor het belachelijke voorstel van 15eur korting op mijn jaarnota, mooi verwoordt als een beetje zon cadeau....

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

5 jaren geleden - Beste heer Krijnen, Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Hieruit begrijp ik dat het afgesloten contract pas twee maanden later van start kan gaan, waardoor u in de tussentijd tegen een hoger tarief uw verbruik afneemt. Om uit te zoeken wat hier precies aan vooraf is gegaan en op zoek te gaan naar een passende oplossing, dien ik te beschikken over uw klantgegevens. Kunt u hiervoor uw rekeningnummer vermelden in het veld 'extra informatie'? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Denise Eneco Webcare

Bericht van Eneco

5 jaren geleden - Beste heer Krijnen, Bedankt voor het doorgeven van uw rekeningnummer. Ik wil u er wel op wijzen dat deze klacht openbaar is en zo ook uw reactie met daarin uw rekeningnummer. Helaas vind ik geen contractgegevens terug op basis van het doorgegeven rekeningnummer. Kunt u het juiste rekeningnummer en anders uw geboortedatum vermelden in het veld 'extra informatie'? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Denise Eneco Webcare

Bericht van Eneco

5 jaren geleden - Beste heer Krijnen, Bedankt voor het doorgeven van uw geboortedatum. Ik vind eerdere gegevens van uw terug in ons systeem onder huisnummer 153 CVZ, waar u zich onlangs heeft aangemeld voor huisnummer 153. Kunt u bevestigen om welk huisnummer het gaat, voordat hier eventueel verwarring over ontstaat? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Denise Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - 153.

Bericht van Eneco

5 jaren geleden - Beste heer Krijnen, Bedankt voor het doorgeven van uw huisnummer. Ik heb mijn collega's verzocht uw contract zo snel mogelijk van start te laten gaan gezien dit door een technische fout eerder nog niet is gebeurd. Wanneer ik de bevestiging heb ontvangen dat dit is gelukt, koppel ik dit terug via dit platform en neem ik uw klacht verder in behandeling. Ik hoop u voor nu voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Denise Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Het alsnog van start laten gaan van mijn contract daar heb ik geen toestemming voor gegeven. Als u mijn klacht heeft gelezen dan leest u dat ik een oplossing wil hebben voor de vertraging! Ik betaal nu namelijk nog steeds de variabele Oxxio-tarieven en ik wil dat gecompenseerd hebben. Daarnaast verwacht ik een betere goedmaker dan de 15 euro extra korting op mijn jaarrekening, een korting die ik beschouw als een belediging.

Bericht van Eneco

5 jaren geleden - Beste heer Krijnen, Bedankt voor uw reactie. U bent een contract aangegaan met Eneco die door een technische fout nog niet van start is gegaan. Wij gaan daarom ons best doen dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. Pas daarna ga ik op zoek naar een passende oplossing voor de hogere tarieven waartegen u nu uw verbruik afneemt. Het annuleren van uw contract is mogelijk. Ik wil u er wel op wijzen dat dit extra kosten met zich kan meebrengen wegens contractbreuk. Daar staat deze situatie namelijk los van. Wenst u het contract alsnog te annuleren? Ik lees het graag terug. Met vriendelijke groet, Denise Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Beste Denise, De wijze waarop u deze situatie wil afwikkelen is niet symphatiek. Ik verweacht eigenlijk dat Eneco haar verantwoordelijkheid pakt en met een goede oplossing komt, immers heb ik zelf achter het contract aan moeten gaan en dit heeft mij nu al veel te veel tijd gekost. Mvg, Jasper

Bericht van Eneco

5 jaren geleden - Beste heer Krijnen, Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat u een goede oplossing wenst en daar streef ik ook naar. Daarom wil ik u aanraden mijn bericht af te wachten, zoals aangegeven is uw klacht nog in behandeling en ben ik nog bezig om het een en ander voor u in orde te maken. Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Denise Eneco Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 13 mei 2019 om 09:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Krijnen,

Bedankt voor uw geduld.

Het is vorige week gelukt om uw contract alsnog in te laten gaan met als startdatum 9 mei.

Gezien het later ingaan van uw contract bij Eneco, is uw contract bij Oxxio langer doorgelopen. Zoals u eerder aangaf tegen hogere tarieven. Om die reden kennen wij u een compensatie van €50 toe die binnen 2 weken wordt uitgekeerd.

Ik hoop uw klacht naar wens te hebben opgelost.

Met vriendelijke groet,

Denise
Eneco Webcare

Jaspersj

Heeft op 13 mei 2019 om 09:24 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Mijn klacht is niet opgelost. Eneco heeft op 26 april telefonisch contact met mij gezocht om het oorspronkelijke contract alsnog in te laten gaan. Hierbij zei de medewerker aan de (naam bij mij bekend) dat er spoedig contact met mij zou worden opgenomen over een compensatie voor de tijd die ik door hun toedoen te lang klant ben gebleven tegen veel hogere tarieven bij Oxxio. Ik ben mij bewust van de 14 dagen bedenktijd. Na dag 11 had ik nog niets vernomen en heb ik er maar de stekker uitgetrokken. Op dag 18 komt Eneco dan met een compensatie die ik dan wel acceptabel vind, maar dat hadden zij beter binnen de 14 dagen bedenktijd kunnen aanbieden. Inmiddels heb ik een contract afgesloten bij Welkom Energie.

Alle klachten die gemeld zijn door