Mijn Klacht:
Momenteel tevreden klant bij Oxxio, echter door een aflopend contract en veel hogere flexibele nieuwe tarieven besloten om over te stappen naar een andere leverancier. De keuze viel op een contract bij Eneco, die ik via de Consumentenbond heb aangevraagd.
Ik heb na de aanmelding netjes de bevestiging ontvangen. Drie weken later echter verder niets meer ontvangen, ook geen opzegbevestiging van Oxxio. Dus ik dacht dat ik maar eens moest gaan bellen naar Eneco. Wat bleek nou: Eneco heeft na de aanmelding (bevestigd door Eneco) niets meer er mee gedaan. Een technische fout, zoals zij het omschreven.
Het gevolg hiervan is dat ik bijna twee maanden te lang klant zal blijven bij Oxxio die veel hogere tarieven in rekening gaat brengen dan de tarieven die ik bij Eneco zou betalen.
Dit heb ik in het telefoongesprek aangekaart en gevraagd om compensatie. Na minuten wachten kwam het compensatieaanbod: Ik mag u een beetje zon aanbieden! Ik mag u 15eur korting aanbieden op uw jaarnota! Dit is natuurlijk een aanbod van niks en jullie begrijpen wel dat ik hiermee niet akkoord ga. De fout ligt bij jullie, Eneco. Door jullie ga ik twee maanden lang te hoge kosten maken. Hoe gaan we dit zo oplossen dat ik geen cent te veel zal betalen?
Gewenste Oplossing:
Het contract waarvoor ik mijzelf heb aangemeld, met compensatie van de kosten die ik te veel zal betalen bij mijn huidige leverancier en een goedmaker voor het belachelijke voorstel van 15eur korting op mijn jaarnota, mooi verwoordt als een beetje zon cadeau....