Klacht: Eneco installatie Toon

Krieshna op 09 juni 2015 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een heel verhaal maar bijna 5,5 maand is er geen concrete oplossing, vandaar een klacht via www.klacht.nl:

Op 21 januari heb ik na een heleboel reclame acties vanuit Eneco mijn contract alsnog verlengd. Met de mededeling van de Eneco medewerker dat Toon nu wel mogelijk zou zijn en dat ik op korte termijn zou worden opgebeld voor een afspraak. Het was zeer moeilijk om een afspraak in te plannen maar eind maart werd ik opgebeld (bijna 9 weken na mijn contractsverlenging!) om een afspraak te maken. Uiteindelijk een afspraak gemaakt voor 6 april om 16:30.

Op 6 april heb ik speciaal vrij genomen maar om 17:30 was er nog niemand langs geweest. Nadat ik maar zelf de klantenservice had opgebeld (een 0900 nummer die ik mag betalen omdat Eneco een fout maakte?) werden excuses aangeboden want de afspraak was niet goed verwerkt en per ongeluk op 14 april gezet ipv 6 april. EN de medewerker gaf ook te kennen dat de afspraak van 14 april er achteraf ook uit was gehaald.

2 fouten dus: ik heb op 6 april voor noppes gewacht en zonder dat de klant op de hoogte is gebracht is de (foutieve) afspraak van 14 april er ook uitgehaald

Uiteindelijk kwaad geworden op Eneco want ik kan niet elke dag vrij nemen van werk. De medewerker gaf (op 6 april aan) aan mij uit coulance kaartjes voor Blijdorp te kunnen geven, dit gebaar kon ik wel waarderen. Echter tot op heden niets via email wel ontvangen. Hij gaf aan dat ik opgebeld zou worden voor een nieuwe afspraak.

Maandagmiddag 13 april om 13:10 ben ik opgebeld door een installatiebedrijf voor een afspraak voor de installatie van Toon. Toen ik aangaf dat ik stadsverwarming had zei hij dat Toon niet mogelijk was. Ik gaf aan dat Eneco zei dat het wel mogelijk was.

Uiteindelijk na meerdere telefoontjes heb ik medio mei een afspraak kunnen maken voor 9 juni tussen 12:30 en 16:30. Hiervoor heb ik een halve dag vrij moeten nemen.

U raadt het al…wederom is er niemand geweest op 9 juni. Nadat ik ruim 15 minuten aan de lijn heb gehangen werd mij een afspraak op 30 juni aangeboden. Hiermee ga ik niet akkoord gezien het feit dat ik al sinds februari wacht op installatie.

Gewenste Oplossing:

Zo snel mogelijk installatie van Toon (binnen 1 week).
Financiële compensatie in verband 2 vrije dagen die ik dankzij Eneco heb opgeofferd. Ik neem geen genoegen met de standaardkaartjes voor Blijdorp.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 11 juni 2015 om 09:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer,

Wij hebben vandaag telefonisch contact gehad. We vinden het vervelend dat de procedure vanaf de aanmelding van Toon tot de plaatsing zo moeizaam verlopen is bij u. Dat spijt ons. Het is niet duidelijk waarom beide afspraken zijn vervallen, zonder enig bericht naar u toe. We begrijpen dat u hierover ontevreden bent en dat u alsnog een snelle plaatsing van Toon en een tegemoetkoming van ons verwacht.

Zoals besproken komt de monteur vandaag langs. We hebben met de monteur overlegd en hij komt tussen half 3 en half 5, wanneer u thuis bent.

Wat betreft de tegemoetkoming; normaal gesproken vergoeden we bij een niet nagekomen afspraak 25 euro per dag. In uw situatie zou dat uitkomen op 50 euro in verband met 2 gemiste afspraken. Omdat er echter veel tijd overheen gegaan is sinds uw aanmelding en de uiteindelijke plaatsing, komen we u uit coulance extra tegemoet door een bedrag van 75 euro aan u te vergoeden. Dit bedrag maken we binnen 14 dagen aan u over. Ook kunt u alsnog gebruik maken van de 4 toegangskaarten voor Blijdorp of deze aan iemand anders schenken als het u zelf niet uitkomt doordeweeks.

Ik hoop uw klacht hiermee naar tevredenheid te hebben afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Eneco beoordeeld.

Krieshna

Heeft op 15 juni 2015 om 13:53 geantwoord

Ik ben tevreden over de snelheid waarmee toon is geplaatst. Echter hij is nog niet geïnstalleerd want volgens de monteur had eneco een of andere 2012-meter moeten plaatsen alvorens installatie Toon mogelijk is. Deze installatie is volgens de monteur gelukkig wel kosteloos. Dus ik moet hiervoor een aparte afspraak maken. Feitelijk is dit deel van de klacht dus nog niet opgelost want Toon is nu nog niet bruikbaar. T.a.v. De compensatie ben ik wel tevreden al vind ik nog steeds dat een blijdorpkaartje voor een weekend veel praktischer is dan een kaartje dat alleen doordeweeks bruikbaar is.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Ik ben tevreden over de snelheid waarmee toon is geplaatst. Echter hij is nog niet geïnstalleerd want volgens de monteur had eneco een of andere 2012-meter moeten plaatsen alvorens installatie Toon mogelijk is. Deze installatie is volgens de monteur gelukkig wel kosteloos. Dus ik moet hiervoor een aparte afspraak maken. Feitelijk is dit deel van de klacht dus nog niet opgelost want Toon is nu nog niet bruikbaar. T.a.v. De compensatie ben ik wel tevreden al vind ik nog steeds dat een blijdorpkaartje voor een weekend veel praktischer is dan een kaartje dat alleen doordeweeks bruikbaar is.

Alle klachten die gemeld zijn door