Klacht: Declaratie opzegboete

op 17 april 2019 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik heb op 6 maart een declaratie ingediend. Op deze dag is mij gemeld dat de opzegboete binnen 2 weken op mijn rekening staat. Heb inmiddels al 2 maal gebeld en krijg dan te horen dat dit tussen 4 een 6 weken geregeld zou worden normaliter en ze zouden het in orde maken doormiddel van een spoed verzoek tot betalen. Het is nu inmiddels 17 april en heb nog steeds niets ontvangen. Telefonisch contact vermeld dat men nu wacht op akkoord van dat verzoek waar nog eens 15 dagen voor staat!

Vind dit echt waardeloos, Deze boete is al 4 weken geleden geïncasseerd door mijn vorige energieleverancier. Ruim 6 weken verder nu. Klantnummer: 41698384

Door zo aan het lijntje gehouden te worden omdat men niks kan doen voor de klant overweeg ik wel ernstig in de toekomst het energie contract niet te verlengen…

Als het geld op mijn rekening staat.

4 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

4 dagen geleden - Beste meneer De Bruijn, Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Ik begrijp uit uw reactie dat u vragen heeft over de uitbetaling van uw opzegboete. Ik snap dat hier onduidelijkheid over is ontstaan en ik zoek het graag verder voor u uit. U geeft aan dat de boete al 4 weken geleden is geïncasseerd door uw vorige leverancier. De opzegboete staat helaas niet op de nota die u ons toe heeft gestuurd. Wilt u de nota van de opzegboete in het veld extra informatie aan ons sturen, zodat we uw verzoek verder kunnen afhandelen. Ik zie uw reactie graag tegemoet, alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Elise Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Gibby770911

4 dagen geleden - Beste Elise, ik heb notabene de door mij ingeleverde stukken per mail per post terug ontvangen van jullie, verder is mij telkens aan de telefoon verteld dat de claim al toegekend was door Eneco. Het bedrag staat overigens wel duidelijk gespecificeerd onder de headertab OVERIG onderaan op de specificatie. Dit betreft 2x €75,00 voor gas alsmede elektriciteit samen dus €150,00 boete. De totale rekening was €187,75 inclusief verbruik en de overstap boete. Echt heel vreemd dit aangezien de claim al zou zijn toegewezen volgens de klantenservice en per post mijn ingeleverde papieren ontvangen maar nog geen geld ontvangen. Dan zou ik nogmaals stukken moeten aanleveren ondanks dat ik dit gewoon gedaan heb.

Bericht van Eneco

3 dagen geleden - Beste meneer De Bruijn, Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp uit uw reactie dat u de stukken al ingeleverd heeft, u heeft daarmee aan ons verzoek voldaan. Helaas kan ik de eindafrekening van Nuon niet terug vinden in ons systeem. De eindnota is echter wel noodzakelijk, wil ik het verzoek kunnen verwerken. Ik wil u dan ook verzoeken om deze nogmaals onder het kopje extra informatie te sturen. Deze nota zal de opgelegde boetes weergeven, waarna ik de boetevergoeding zo snel mogelijk in orde kan maken. Ik snap dat het vervelend is dat het zo lang duurt, hiervoor mijn oprechte excuses. Ik zie graag de eindnota met de boetes van Nuon tegemoet, zodat alles zo snel mogelijk afgehandeld kan worden. Alvast bedankt, in afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, Elise Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Gibby770911

3 dagen geleden - Bete Elise, Hoe kan ik dit bestand toevoegen onder extra informatie op deze website? Ik kan geen PDF bestanden toevoegen. Hoe kunnen we dit spoedig oplossen?

Bericht van Eneco

3 dagen geleden - Beste meneer De Bruijn, Bedankt voor uw snelle reactie. Ik dacht dat die optie mogelijk was, maar ik begrijp dat u de nota niet kunt bijvoegen. U kunt de nota dan alsnog sturen naar klantenservice@eneco.com onder vermelding van het klantnummer in de onderwerp regel. Zodra ik hem binnen heb, zal ik hem verwerken. U kunt binnen vijf werkdagen na ontvangst, een reactie van mij verwachten. Ik zie graag uw mail tegemoet. Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik het graag. Met vriendelijke groet, Elise Eneco Webcare

Reactie van de melder van de klacht Gibby770911

3 dagen geleden - Beste Elise, Deze heb ik zojuist gemailed naar bovenstaande mailadres. Hopelijk staat het geld nu spoedig op mijn rekening. Met vriendelijke groeten, G.J.A. de Bruijn

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 19 april 2019 om 09:08 geantwoord

Goedemorgen meneer De Bruijn,

Ik heb uw e-mail in goede orde ontvangen. De nota is verwerkt en u kunt het geld binnen tien werkdagen op uw rekening verwachten. Mocht u verder nog vragen hebben, dan hoor ik die graag. Ik wens u verder nog een fijn weekend toe.

Elise
Eneco Webcare