Klacht: 10 maal te hoge afrekening door foutieve opname

op 15 februari 2020 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Na verkoop van tuincentrum heeft deze vervolgens 2 jaar leeg gestaan. Tijdens de meterwisseling zijn door Stedin de meterstanden opgenomen en doorgezet naar Eneco. Eneco stuurt vervolgens een eindafrekening waarbij zij het laatste getal (110) zien als een eenheid van KWh. Hierdoor is de eindafrekening 10 maal hoger dan in werkelijkheid is afgenomen met een eindafrekening van ruim 12000 euro als gevolg. Overleg met Eneco leert ons dat dit afgestemd is met Stedin. Vervolgens Stedin benaderd en getracht hiermee te praten. Helaas een klacht kan alleen via WhatsApp (welke ik niet heb) en de klacht wordt niet door de klachtendesk in behandeling genomen. Er wordt door verwezen naar Eneco, die op zijn buurt naar Stedin verwijst. Resultaat een deurwaarde voor genoemd bedrag.

Correctie van de meterstanden, creditfactuur van de naheffing en terugbetaling van hetgeen te vele is betaald. De kans is zeer groot dat deze fout al vele jaren is geweest, waardoor wij een correctie met terugwerkende kracht verwachten.
Excuses voor de gang van zaken, En dat een klacht en correspondentie gewoon via email kan worden gedaan en niet verplicht wordt voor WhatsApp.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Eneco

4 dagen geleden - Beste Freek van Elswijk,Dank voor uw bericht. Persoonlijk schrik ik hiervan. Wat een ongelooflijk hoog bedrag. Ik kan me goed voorstellen dat u toe bent aan duidelijkheid.Om u hier zo zorgvuldig mogelijk bij te helpen ontvang ik graag uw klantnummer in een privébericht. Ik zal er dan zorg voor dragen dat er binnen vijf werkdagen telefonisch contact met u wordt opgenomen door een van onze klantexperts. Zij zullen dit uitvoerig voor u uitzoeken.In afwachting op uw reactie.Hartelijke groet,Jasmijn Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door freek van Elswijk