Klacht: Pakket op een verder pickup adres geleverd dan nodig

Sandra dpd op 09 augustus 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 10 augustus 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo Sandra, Bedankt voor je bericht. Vervelende zaak, zeker als er inderdaad een pakketshop op de hoek zit. Het lastige in deze is, dat onze chauffeur niet zelf bepaald, naar welke pakketshop een pakket geleverd wordt, maar dit wordt door...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 9 augustus 2017

Een klant van DPD heeft geklaagd over de levering van zijn pakket, dat bij een winkel is afgegeven die verder weg ligt dan een nabijgelegen afhaalpunt. De klant, die slecht ter been is, vindt het vervelend dat hij verder moet lopen dan nodig. Hij vermoedt dat de verwarring is ontstaan door de gelijkaardige adressen van twee winkels op de Haarlemmerdijk.

Mijn Klacht:

Daar ik niet thuis was is mijn pakket bij een winkel afgegeven dat nogal een stuk lopen bij mij vandaan is. Om de hoek bij mij is een pickup parcelshop, maar daar is het dus niet afgeleverd. Ik ben slecht ter been en baal dat ik voor het pakket verder moet lopen dan nodig.
Ik zie op de kaart ook dat het adres van Wolwinkel Weldraad (Haarlemmerdijk 147) op hetzelfde adres staat als Tabakshuis (Haarlemmerdijk 18). Daar zit waarschijnlijk het probleem.

Gewenste Oplossing:

1. Het zou handig zijn als het pakket bij mij om de hoek wordt afgeleverd:
Wolwinkel Weldraad, Haarlemmerdijk 147, Amsterdam.
2. Het adres van deze winkel moet gecorrigeerd worden op het kaartje dat door de bezorger wordt achtergelaten.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 10 augustus 2017 om 15:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Sandra dpd

Heeft op 11 augustus 2017 om 09:14 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Neen, het systeem wordt ingevoerd door mensen. Raar dat het systeem dan de schuld krijg. Mensen kunnen dat systeem veranderen.
Bovendien staat het adres op het kaartje vermeldt met een verkeerd huisnummer. De bezorger weet dus niet waar de juiste pakketshop is.
De optimale route gaat ten koste van goede klantenservice!

Mevr. A.Al Kneepkens-van Eekhout

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM