Klacht: DPD bezorgt niet

op 05 mei 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Eerder al dezelfde klacht over deze bezorgdienst gehad, de “klantenservice” liet toen blijken ons niet te geloven. We gaan nu dus ook niet de moeite nemen deze klacht bij DPD te melden. Ook nu weer staat er op de track en trace site dat 2x geprobeerd is ons pakket af te leveren. Beide dagen zijn we thuis geweest en hebben we de bezorger niet kunnen missen, ook geen briefje in de bus gezien. Ondanks dat er een pickup parcelshop bij ons in de wijk zit, wordt aangegeven dat we het pakket kunnen ophalen bij een pickup parcelshop in een hele andere buurt. Wat een onbetrouwbaar bedrijf is dit!

Wanneer een pakket binnen de aangegeven tijd op ons eigen adres afgeleverd wordt.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 06 mei 2016 om 13:40 geantwoord

Hallo Esther,

Allereerst vind ik het ontzettend vervelend dat je een eerdere niet prettige ervaring met DPD hebt gehad en dat je pakket nu wederom niet door je in ontvangst is kunnen nemen.
Na navraag bij mijn collega's zien we dat de chauffeur de eerste keer dat hij het pakket bij zich had in tijd problemen is gekomen, daarom heeft hij het pakket niet bij je kunnen bezorgen. Deze tijdproblemen kunnen door verschillende oorzaken waaronder verkeer komen. Ons systeem laat dan zien dat de levering onsuccesvol was. Het klopt dan ook dat er geen briefje in de bus is achtergelaten, want de chauffeur is niet bij je aan de deur geweest.
De volgende keer is de chauffeur wel aan de deur geweest. Dat hij toen geen briefje achter heeft gelaten is niet de bedoelingen, hij wordt hier dan ook op aangesproken. De chauffeur krijgt, nadat hij bij je aan de deur is geweest en het pakket niet heeft kunnen bezorgen, de opdracht om bij de eerstvolgende Pickup parcelshop (op zijn route) het pakket te bezorgen. Deze Pickup parcelshop mag hemelsbreed maximaal 5 kilometer bij jou vandaan zijn.

Ik hoop dat je je pakket kunt ophalen bij de Pickup parcelshop zodat je alsnog kunt gaan genieten van de inhoud van je pakket.

Fijn weekend en geniet van het heerlijke weer!
Groeten Kari

Heeft op 06 mei 2016 om 13:48 geantwoord

Standaard antwoord, en zeker geen bevredigend antwoord. Nogmaals, er waren meerdere personen thuis, chauffeur is ook de 2e keer gewoon niet langs geweest. Pickup parcelshop is hier om de hoek, en dus gewoon op zijn route. Overigens begrijp ik dat mijn pakket nog steeds in het depot ligt te wachten tot het naar een Pickup parcelshop verder weg afgeleverd wordt, niets te maken met route van chauffeur dus. wacht al bijna een week op mijn pakket;-(

Alle klachten die gemeld zijn door EstherFricke