Klacht: Diefstal door DPD Koerrier??

op 05 juli 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb online een online bestelling geplaatst, betreffende autobanden.

Deze af laten leveren op een adres, echter was het adres op dat moment niet beschikbaar.

DPD koerrier claimt pakket te hebben afgeleverd op een ander adres.

Echter deze mensen weten van niets, ook geen briefje in de bus dat het ergens anders is afgeleverd niets…

De naam waarmee het pakketje ondertekent is kan ook niet mogelijk zijn.

Bijna 100% zeker dat de koerrier gewoon maar zelf getekend heeft met een naam die hij ergens dacht te zien en alles zelf heeft meegenomen.

Als mijn pakket terecht is.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 06 juli 2016 om 10:07 geantwoord

Bericht van DPD

8 maanden geleden - Hoi Lucas, Vervelend dat de leverancier slecht reageert. Ik zie dat u zelf op huisnummer 32 woont terwijl de verzender dit rechtstreeks heeft geadresseerd aan de Frederikstraat 37A. Misschien dat de ontvanger op huisnummer 47 daarom aangeeft niets te hebben ontvangen? Of wat is je exacte huisnummer?

Reactie van de melder van de klacht luc483

8 maanden geleden - Hallo, De levering is gemaakt aan een garage, niet aan mijn eigen huis adres. Dit omdat ik de banden daar zou laten monteren. Deze garage bleek failliet te zijn, en de DPD koerrier heeft dus zomaar het pakket ergens anders afgeleverd... Dus nummer 37 was de garage, deze was dus gesloten. Volgens de koerrier is het daarna dus naar nr 47 gebracht, maar dit klopt dus niet. Absoluut niet mogelijk. Niemand in de straat heeft de banden in ontvangst genomen. Ik heb bijna het idee dat de koerrier gewoon maar een krabbel eronder heeft gezet en een huisnr heeft gekozen en de banden zelf heeft gehouden. Ik wil het pakket nu wel graag thuis ontvangen of kan het eventueel ook in rijssen wel ophalen. Als het niet ergens bij de koerrier thuis is....

Bericht van DPD

8 maanden geleden - Hallo Lucas, Bedankt voor je heldere uitleg. Ik heb hier intern navraag gedaan. Normaal gezien kunnen we telefonisch contact opnemen met de chauffeur. Echter is hij op vakantie en kunnen we hem tijdelijk niet bereiken. Ondertussen heb ik aan de hand van de GPS laten nakijken waar hij dit heeft af laten tekenen. Hier komen we uit op huisnummer 58 in plaats van 47. Wellicht zou je daar nog een poging kunnen doen of hier een mevrouw Spoiler woont. De chauffeurs van DPD zullen nooit bewust pakketten uit eigen wil aftekenen en dan ook een fictieve ontvangersnaam invoeren. Mocht dit wel zo zijn dan zal dit tijdens het onderzoek ( claim ) onder de aandacht gebracht worden. Ondanks dat de verzender slecht reageert wil ik je alsnog vragen om contact te blijven houden met de verzender betreffende een claim. Mocht ik nog meer informatie ontvangen over dit pakket zal ik dit direct terugkoppelen! Gr. Mary

Reactie van de melder van de klacht luc483

8 maanden geleden - Hallo, Ook de mensen op nr 58 hebben niets ontvangen, en die hebben een volledig andere naam dan waar zogenaamd mee getekend is. Helaas dus ook niet...

Reactie van de melder van de klacht luc483

8 maanden geleden - Waarom is het niet mogelijk contact op te nemen met de chauffeur? ondanks vakantie neem ik aan dat hij wel bereikbaar is. Ik wil anders ook wel zijn naam opzoeken en zijn telefoon nummer achterhalen... Het is toch absurd dat niets overeenkomt? Hoe kan nr 47 nou verward raken met 58? En getekend met namen die nergens overeenkomen... Ik heb met bijna iedereen in de straat gesproken en het is er gewoon niet. De verzender ben ik mee in contact, die zegt mij geduld te hebben en dat ze het uitzoeken, meer niet. Dit begint extreem frustrerend te worden... Ik voel me door beide partijen heen en weer geduwd en genaaid om eerlijk te zijn.

Reactie van de melder van de klacht luc483

8 maanden geleden - U ook kunt tevens de telefoon nummers vinden via google van al deze bewoners en het zelf navragen, want ik vind eigenlijk het ook een verantwoordelijkheid van DPD. Ik ben zowat de hele straat langsgegaan en werkelijk niemand heeft iets ontvangen, en de meeste mensen werken overdags tijdens kantooruren ook dus zouden sowieso niets kunnen aannemen of hebben niets gezien.

Reactie van de melder van de klacht luc483

8 maanden geleden - Waar wacht ik nou eigenlijk op? En hoelang moet ik wachten op enige vorm van resultaat?

Heeft op 09 juli 2016 om 20:01 geantwoord

Er is GEEN OPLOSSING aangeboden!!

Alle klachten die gemeld zijn door luc483