Klacht: Pakket verkeerd bezorgd en slechte klantenservice

klager0b41d5b7 op 23 juli 2026 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 24 juli 2026
Reactie van het bedrijf:

Het bedrijf heeft de oplossing alleen met de klager gedeeld.

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 23 juli 2026

Herhaaldelijk heeft de klager problemen ervaren met de bezorging van pakketten door DHL, waarbij een pakket verkeerd is afgeleverd bij een afhaalpunt in Hoofddorp, terwijl de klager in Haarlem, Schalkwijk woont. Dit is de vierde keer dat dergelijke fouten optreden. Bij contact met de klantenservice werd de klager geadviseerd het pakket zelf op te halen, wat als onacceptabel wordt ervaren, en ondanks meerdere klachten is er geen verbetering in de service waargenomen.

Mijn Klacht:

Ik heb herhaaldelijk problemen ondervonden met de bezorging van mijn pakketten door DHL. Mijn pakket is bezorgd bij een afhaalpunt in Hoofddorp, terwijl ik in Haarlem, Schalkwijk woon. Dit is inmiddels de vierde keer dat dit gebeurt. Toen ik contact opnam met DHL, kreeg ik te horen dat ik het pakket daar maar moest ophalen, maar dat is voor mij niet acceptabel. Ondanks meerdere meldingen en klachten, is er niets veranderd in de service.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek DHL om mijn pakket af te geven bij een afhaalpunt in Haarlem, Schalkwijk.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor je bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Mijn excuses hiervoor! Ik kijk het graag voor je na. Heb je een zendingsnummer dat begint met 3S, JVGL, JJD, JUN of eindigt op DE? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Vera DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht klager0b41d5b7

3 maanden geleden - Goedendag, Bedankt voor het antwoord, het gaat om dit pakket JVGL0602404601470391 Ik hoop dat ze het nog opnieuw kunnen bezorgen maar dan wel in de buurt. Mvg Valentijn

Reactie van de melder van de klacht klager0b41d5b7

2 maanden geleden - Ik zou ook eigenlijk willen weten hoe ik kan zorgen dat het nooit meer daar wordt afgeleverd!!!? En dit pakketje had ook in de brievenbus gekund? Snap niet waarom ze dat dan niet doen... Ik hoop wat te horen.. Mvg Valentijn

DHL

Heeft op 24 juli 2026 om 11:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM