Klacht: Klacht over slechte bezorgservice en navigatie

klagerf2a06057 op 11 september 2026 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 16 september 2026
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag Kobie, Bedankt voor de aanvullende informatie. Fijn om te horen dat het pakket alsnog bezorgd is. Onze bezorgers gebruiken Google Maps voor navigatie. Dit omdat dit vaak de meest accurate informatie heeft. Ik kan me voorstellen dat het echter...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 11 september 2026

Er is onvrede over de bezorgservice van DHL, waarbij de klager twee dagen heeft gewacht op een pakket dat niet is afgeleverd. Volgens informatie van een medewerker heeft dit te maken met problemen bij de navigatie van de bezorgers, die vaak de achterkant van het gebouw niet kunnen vinden. De klager ervaart deze situatie als frustrerend, vooral in vergelijking met eerdere ervaringen met PostNL.

Mijn Klacht:

Ik heb al twee dagen thuis gewacht op een pakket van DHL, maar telkens krijg ik de mededeling dat de bezorging niet gelukt is. Via de chat met DHL heb ik vernomen dat de bezorgers vaak de achterkant van het gebouw niet kunnen vinden, wat wijst op een gebrek aan fatsoenlijke navigatie. Dit is erg frustrerend, vooral omdat ik met PostNL nooit problemen heb gehad.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek om betere opleiding van bezorgers met betrekking tot navigatie, zodat deze situaties in de toekomst voorkomen worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

4 weken geleden - Goedemiddag, Bedankt voor je bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Mijn excuses hiervoor! Ik kijk het graag voor je na. Heb je een zendingsnummer dat begint met 3S, JVGL, JJD, JUN of eindigt op DE? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Isha

Reactie van de melder van de klacht klagerf2a06057

4 weken geleden - het was 3SDRG9430375108 en is net bezorgd. blijft een DHL dingetje, aan de achterkant van ons complex terechtkomen en dan maar de boel op de klant afschuiven. dus: betere navigatieopleiding en/of -software geven, want google komt aan de achterkant terecht. mvg Kobie Blom

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 september 2026 om 12:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM